بانک سپه ۲۲۵میلیارد تومان در ساخت اتوبان هشترود – مراغه مشارکت میکند

به گزارش ایرنا، سید حمزه امینی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تامین ۶۰ درصد هزینه های این طرح نیز بر عهده دولت است که به دلیل نبود اعتبار این طرح در حال حاضر متوقف شده است.
ساخت آزادراه ۹۲ کیلومتری مراغه – هشترود در پنج قطعه و با هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری از سال ۹۳ آغاز شده و اکنون پس از گذشت حدود ۶ سال تنها از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.در ساخت این آزادراه سهم دولت ۶۰، بانک سپه و قرارگاه خاتم الانبیا هرکدام ۲۰ درصد است.جاده فعلی مراغه – هشترود به طول ۱۰۱ کیلومتر، تقاطع و شاهرگ ارتباطی استان های آذربایجان شرقی، کردستان و آذربایجان غربی با حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت است و همین امر، اهمیت تسریع در ساخت آزادراه در این مسیر را دوچندان می کند.
نماینده مجلس همچنین از عدم تخصیص اعتبار برای مرمت و ساخت پل های تخریب شده بر اثر سیل سال ۹۵ در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: قرار بود برای مرمت و بازسازی آنها ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اختصاص یابد.
امینی به پیشرفت ۶۲ درصدی بازسازی پلهای روستاهای سیلزده هشترود اشاره کرد و گفت: اعتبار لازم برای تکمیل ۳۸ درصد باقیمانده را میتوان با پیگیری مسوولان از محل اعتبارات استانی تامین کرد.وی همچنین از روند کند طرح مدرن فاضلاب شهری انتقاد کرد و گفت: از فاضلاب ۹۶ کیلومتری شهرستان هشترود، ۳۴ کیلومتر آن تمام شده ولی با این روند کند سالها طول میکشد تا تکمیل شود.