بانکها پارک نقدینگی مردم شدهاند
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: مهارتآموزی در سایه عدالت آموزشی میتواند چرخههای تولید کشور را برای جدایی از اقتصاد نفتی مهیا کند مهدی اسماعیلی در مورد نامگذاری امسال با عنوان «تولید، پشتیبانیها و مانعزداییها» اظهار داشت: مهمترین عامل پیشرفت یک کشور رشد تولیدات آن در سطح ملی و بینالمللی است و زمانی به این هدف خواهیم رسید که سه موضوع حمایت، پشتیبانی و رفع موانع را مورد توجه قرار دهیم.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: حمایت از تولید ملی، جهش تولید، اقتصاد مقاومتی و… نامهایی هستند که در چند سال اخیر با شروع سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب تاکید و تکرار شدهاند که همگی به بهبود شرایط زندگی مردم و اقتصاد ملی سفارش میکنند و تمام مسیرها از مسائل اقتصادی و سیاسی گرفته تا موضوعات فرهنگی و اجتماعی به آموزش و پرورش و تربیت سرمایه اجتماعی ختم میشود.
آموزش و پرورش میتواند نقطه شروع تمام پیروزیها باشد
اسماعیلی تاکید کرد: آموزش و پرورش میتواند نقطه شروع پیروزی یک کشور باشد و اکثر موفقیتهای ملی و بینالمللی از بستر سیستم آموزشی هر کشوری میگذرد، سرمایهگذارى در جهت پرورش و حمایت از نخبگان کارآمد در سیستم آموزشی کشور گام بلندی برای رسیدن به اهداف ملی در سطح جهانی است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سیستم آموزشی باید دو هدف کلی یعنی عدالتمحوری در راستای مهارتپروری را در تمام کشور اجرا کند تا شاهد نخبهپروری و نیروی کارآمد در اکثر حوزهها باشیم. با نگاهی کلی به عملکرد سیستم آموزشی کشورهای پیشرفته و توسعه یافته درمییابیم که سهم پررنگ آموزش و پرورش توانسته آنها را به قلههای موفقیت برساند و مسیرهای تازهای را برای ورود شخص به جامعه مهیا کرده است.
وی ادامه داد: مهارتآموزی در سایه عدالت آموزشی میتواند چرخههای تولید کشور را برای جدایی از اقتصاد نفتی مهیا کند٬ بر همین اساس پرورش نیروهای فنی و کاربلد میتواند پیشزمینه رسیدن به اقتصاد برتر در سطح ملی و فراملی باشد.
نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: رسیدن به اقتصاد و تولید برتر نیازمند پشتیبانی و رفع موانع است. زمانی که سیستم آموزشی کشوری را در راستای آموزش فنی و حرفهای و مهارتآموزی حمایت نشوند، بیشک مانعی بزرگ برای اقتصاد کشور در جهت رسیدن به تولیدات با کیفیت است.
بانکها پارک نقدینگی مردم شدهاند
وی افزود: حمایت و پشتیبانی باید از بدنه سیستم آموزشی کشور شروع شده و به حمایت از کارگاههای تولیدی بزرگ و کوچک کشانده شود. مراکز سرمایهای بزرگ مثل بانکها را باید سمت حمایت تولیدات کشوری و حمایت از سیستم آموزشی سوق دهیم تا شاهد بهبود شرایط در سطح کلی باشیم؛ متاسفانه امروزه بانکها به پارک نقدینگی مردم تبدیل شدهاند.
اسماعیلی یادآور شد: صدا و سیما، آموزش و پرورش و آموزش عالی میتوانند نقش پررنگی در کارآفرینی و تولید یک کشور داشته باشند در این بین پشتیبانی و حمایت، مهره اصلی رسیدن به اهداف است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم در لایحه بودجه به مسئله معیشت معلمان و حمایت از آنها در قالب رتبهبندی پرداخت تا شاهد تحولی نو در سیستم آموزشی کشور برای رسیدن به اهداف توسعه یافتگی باشیم، فراموش نکنیم پرورش انگیزه در معلمان میتواند مسیر تازه توسعهیافتگی و پیشرفت یک کشور باشد.
//فارس