اخبار

بازگشت زمین‌های 7 هزار میلیاردی به بیت‌المال /اجازه فعالیت مدیر دو تابعیتی را نمی‌دهیم

در نشستی با اصحاب رسانه در آذربایجان‌شرقی به مناسبت فرارسیدن هفته سربازان گمنام امام زمان (عج)، اظهار داشت: در سال 99 با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) 41 هکتار از اراضی شهرک خاوران تبریز به ارزش 7 هزار میلیارد تومان از دست زمین‌خواران خارج و به دولت بازگشت.

اجازه فعالیت مدیر دو تابعیتی را نمی‌دهیم

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا در استان آذربایجان‌شرقی مدیر دو تابعیتی داریم یا نه، گفت: اجازه نمی‌دهیم مدیر دو تابعیتی در استان سمت بگیرد و اخیرا یکی از مشاوران یکی از مدیران دو تابعیتی بود که برکنار شد.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اجازه فعالیت مدیر دو تابعیتی در استان را نمی‌دهیم.

نیاز امروز کشور سلامت اقتصادی است

وی با بیان اینکه نیاز امروز کشور سلامت اقتصادی است، یادآور شد: وزارت اطلاعات در خط مقدم مبارزه با مفاسد اقتصادی همچون؛ قاچاق کالا، رانت‌خواری، فرار مالیاتی و احتکار کالا ایستاده است.

وی خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، نظام متعلق به همه مردم و برای همه مردم است؛ از جمله و گزارشات اطلاعات متعلق به مردم است و برای آنها و در خدمت مردم است.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: برای پرسنل وزارت اطلاعات مایه افتخار و سربلندی است که امام راحل و معمار عظیم‌الشان انقلاب اسلامی مدال پرافتخار سربازی گمنام به مجموعه وزارت را اعطا نموده‌اند و مقام معظم رهبری نیز در این ارتباط فرموده‌اند که این مدال باعث افتخار شما عزیزان است.

وی ادامه داد: امروز امنیت موجود جامعه مایه افتخار مردم و مایه شکست دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. در یک سال گذشته ایادی استکبار با محوریت سرویس‌های اطلاعاتی تمام توان خود را در قالب مثلث شوم صهیونیست‌ها، آمریکا، غرب و عربستان تلاش کردند تا ناامنی در جامعه اسلامی را عملی کنند و در این راستا با استفاده از ظرفیت تمامی گروهک‌های معاند و معارض جهت خدشه‌دار نمودن امنیت ایران اسلامی تلاش نمودند اما با مجاهدت و فداکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره‌کل اطلاعات استان و نیز همراهی و تلاش شورای تأمین استان و اعضای جامعه اطلاعاتی و هوشیاری آحاد مردم فهیم استان تمام این توطئه‌ها نقش بر آب شد.

مدیرکل اطلاعات استان آذربایجان‌شرقی افزود: امروز دشمنان این مرز و بوم به شدت از شکست نقشه‌های شوم خود عصبانی و خشمگین هستند و مایه افتخار است که در سایه تلاش شبانه‌روزی و دلسوزی و اندیشه‌های خالص و پاک سربازان گمنام امام زمان و با الطاف الهی و عنایات حضرت ولی عصر (عج ) این امنیت و آرامش را تقدیم مردم می‌کنیم و این افتخار و سربلندی برای ماست.

وی بیان داشت: بهترین پاداش برای ما ابتدا حفظ آرامش و تأمین امنیت جامعه خصوصاً آرامش روانی آحاد مردم و رضایت پروردگار متعال است و ما به فرموده رهبر فرزانه انقلاب؛ فقط و فقط در جهت الهی قدم برداشته که رضایت حضرت بقیه‌الله الاعظم و رهبر معظم انقلاب نیز در همین مسیر است.

مدیرکل اطلاعات استان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند؛ همواره شما سربازان‌گمنام را دعا می‌کنم، شما سربازان گمنام به معنای واقعی کلمه مصداق مؤمن هستید. بالاتر از این پاداش و سربلندی و افتخاری برای یک سرباز متصور نیست و این برای ما کافی است که به‌طور مدام مقام معظم رهبری برای ما سربازان گمنام دعا فرمایند و همین انگیزه سبب شده که پرسنل خدوم وزارت اطلاعات در خدمت به خلق خدا سر از پا نمی‌شناسند.

وی در ادامه به برخی اقدامات و فعالیت‌های اداره‌کل اطلاعات استان در طول سال گذشته اشاره و متذکر شد: سرویس‌های اطلاعاتی حریف اقدامات و تلاش‌های پیچیده و گسترده‌ای در حوزه جاسوسی در دستور کار داشته و دارند و اداره‌کل اطلاعات استان در قالب موارد و پرونده‌های مختلف این اقدامات را رصد و خنثی نموده و مورد برخورد قرار داده است.

مدیرکل اطلاعات استان ابراز داشت: مجموعه تلاش‌ها و اقدامات گروهک‌های ضد انقلاب برای همگرایی و اتحاد و ضربه زدن به نظام اسلامی و خدشه‌دار کردن امنیت جمهوری اسلامی بوده که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان در مجموعه شورای تامین و جامعه اطلاعاتی استان نقش بر آب شده و به شکر خدا علی رغم تحرکات گسترده و تلاش موذیانه موفق به بحران آفرینی در استان آذربایجان‌شرقی نشده‌اند.

وی گفت: در حوزه مدیریت و اقدامات جنگ نرم، رصد و شناسایی و توجیه و ارشاد در سایت‌ها و گروه‌ها در فضای مجازی از مأموریت‌های اصلی اداره‌کل بوده و در راستای خنثی‌سازی عملیات روانی تخریبی دشمن اقدامات مستمر و تأثیرگذاری در طول سال گذشته انجام یافته است.

مدیرکل اطلاعات استان ادامه داد: این تلاش‌ها عمدتاً در فاز شناسایی موانع تولید و رفع مشکلات حوزه‌های مختلف اقتصادی با برگزاری کمیته‌های اقدام خصوصاً در نیمه دوم سال ۹۹ با برگزاری ده‌ها کمیته جداگانه در حوزه‌های مختلف و پیگیری سالم‌سازی محیط‌های اداری با برگزاری کمیته‌های پایش دنبال شده است.

وی افزود: اهمیت این اقدامات در حوزه پایش شامل مواردی نظیر مدیریت توزیع نهاده‌های دامی در استان، پایش جلوگیری از انحراف مدیریت مصرف مواد اولیه در حوزه پتروشیمی و فولاد، زمین‌خواری و جلوگیری از تضییع اراضی ملی، شناسایی و کشف هزاران ماینر غیرمجاز، کشف و جلوگیری از سرقت گاز و … است.

وی ادامه داد: شایسته است از حمایت‌ها و تدابیر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، تعامل و همراهی استاندار، همکاری و همراهی ریاست دادگستری استان، دادستان همچنین همدلی و همکاری و انسجام اعضای شورای تأمین و جامعه اطلاعاتی استان تشکر و قدردانی کنم. امیدواریم این همدلی و انسجام در سال ۱۴۰۰ گسترده‌تر و بیش از پیش جلوه‌گر شود.

ضرورت تشکیل کمیته سلامت اداری در سازمان‌ها

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: کمیته سلامت اداری طبق قانون باید در سازمان‌ها تشکیل شود.

وی از برخی میزهای خدمت در ادارات و سازمان‌ها انتقاد کرد و افزود: برخی میزخدمت‌ها کارکرد اصلی خود را از دست داده‌اند و باید میزخدمت واقعی در ادارات تشکیل شود.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: باید در ادارات و سازمان‌ها به معنای واقعی به مسئله تکریم ارباب رجوع توجه شود و سازمان‌ها باید به خواست مردم توجه کنند.

وی، نیاز امروز ادارات و سازمان‌ها را مدیران جهادی اعلام کرد و گفت: مدیر باید مشکل جامعه را مشکل خود بداند.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی مشارکت حداکثری در انتخابات را خواست نظام و عدم مشارکت را خواست دشمن دانست
//فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا