اخبار

بازگشایی راه ارتباطی بیش از ۱۲۰ روستا در زنجان

مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در اثر بارش برف و وقوع کولاک، راه ارتباطی بیش از ۱۲۰ روستا در استان زنجان مسدود شد.

محمد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در اثر بارش برف و وقوع کولاک، راه ارتباطی بیش از ۱۲۰ روستا مسدود شد که تا عصر دیروز (۳ بهمن‌ماه) ۱۱۷ روستا بازگشایی و ۱۱ روستا در محاصره برف و کولاک بود و طبق آخرین آمار، تلاش راهداران برای بازگشایی ۸ روستای باقی‌مانده ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه وجود کولاک باعث شده بود که راه ارتباطی یک روستا چندین بار مسدود شود، ادامه داد: با این حال مجموعه راهداری با ۵۰۰ نفر نیرو و با ۲۸۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین، در ۳۰ راهدارخانه تلاش دارند تا در اسرع وقت راه‌ها را بازگشایی و پاکسازی کنند.

مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان یادآور شد: بازگشایی، نمک‌پاشی و تیغ‌زنی سطح جاده با اولویت آزادراه‌ها، راه‌های اصلی و فرعی انجام و سپس به وضع راه‌های روستایی رسیدگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بارندگی در محورهای مواصلاتی نداریم اما رانندگان باید تجهیزات زمستانی از جمله زنجیرچرخ به همراه داشته باشند؛ چراکه به دلیل برودت هوا احتمال لغزندگی وجود دارد.

ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا