اخبار

بازداشت ۷۲ شهروند تُرک در حمله به سوری‌ها

مدیر اداره امنیت آنکارا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در ارتباط با واقعه آلتین داغ، ۷۲ نفر دیگر را نیز به جرم سرپیچی از قوانین و انتشار مطالب تحریک‌آمیز در فضای مجازی بازداشت کرد.

؛ مدیر اداره امنیت آنکارا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در ارتباط با واقعه آلتین داغ، ۷۲ نفر دیگر را نیز به جرم سرپیچی از قوانین و انتشار مطالب تحریک‌آمیز در فضای مجازی بازداشت کرد.

در روز دهم آگوست (سه‌شنبه‌شب هفته گذشته) ده‌ها نفر از شهروندان آنکارا با حمله به محل کار و زندگی پناه‌جویان سوری اقدام به تخریب اماکن مورد استفاده آنها کردند.

در این بیانیه ذکر شده که برای ۴۳ نفر از بازداشت‌شدگان روند قضایی آغاز شده است. ۲۹ نفر از این افراد به اقدام عمدی در جهت آسیب رساندن به پناه‌جویان و اموال آنها متهم شده‌اند.

درگیری رخ داده ناشی از دعوایی بود که روز قبل از آن بین چند پناه‌جوی سوری و شهروندان ترکیه رخ داده بود و در نتیجه آن یک شهروند ترکیه جان خود را از دست داده بود.

مردم منطقه که از حضور پناه‌جویان و فعالیت آنها در محله‌های خود ناراضی بودند با این مستمسک، شبانه به محل زندگی و کار پناه‌جویان هجوم برده و با سنگ و چوب به آنها حمله کردند.

این اقدام بازتاب‌های وسیعی در سطح جامعه ترکیه به همراه داشته است.//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا