اخبار

اینترسپت: تندرو های اسرائیل پای آمریکا را نیز به جنگ با ایران می کشانند

گری سیک: اسرائیل خود به خوبی می داند که نمی تواند به طور معناداری به برنامه هسته ای ایران ضربه بزند، آنها می‌دانند که نمی‌توانند، و ما هم می‌دانیم که آنها نمی‌توانند. در نهایت این ما هستیم که باید درگیر شویم.

وبگاه تحلیلی “اینترسپت” با انتشار یادداشتی از خطر تشدید تنش بین اسراییل و ایران و کشیده شدن پای آمریکا به یک جنگ جدید ناخواسته در منطقه غرب آسیا که با همه جنگ های پیشین در این منطقه تفاوت خواهد داشت، ابراز نگرانی کرده است.

به نظر می رسد که دولت بایدن از تشدید تنش های اسرائیل علیه ایران حمایت می کند – اقدامی که ممکن است به دخالت #ایالات_متحده در یک #درگیری جدید در #خاورمیانه منجر شود، که هیچ کس نمی خواهد.

تقریبا دو دهه پس از آغاز حمله فاجعه بار ایالات متحده به #عراق ، دولت #بایدن در آستانه ورود به یک درگیری مسلحانه بزرگ دیگر در خاورمیانه است. هفته گذشته “توماس نایدز” #سفیر_آمریکا در اسرائیل، طرح احتمالی حمله اسرائیل به #تاسیسات_هسته_ای_ایران با حمایت ایالات متحده را صریحا تایید کرده است. وی در نشستی در کنفرانس روسای سازمان‌های بزرگ یهودی آمریکا گفت: «#اسرائیل می‌تواند و باید هر کاری که برای مقابله با ایران نیاز دارد انجام دهد و ما از آنها حمایت کرده‌ایم

سخنان نایدز پس از مانورهای نظامی اخیر بین اسرائیل و ایالات متحده با هدف نشان دادن توانایی حمله به اهداف ایرانی و همچنین اقدامات خرابکارانه و ترورهای اخیر در داخل ایران که گمان می رود توسط هر دو کشور انجام شده است، بیان می شود.

مشخص نیست که آیا نایدز از طرف خودش صحبت می کند یا تغییر رسمی در سیاست ایالات متحده را ترسیم می کند، اگرچه دولت بایدن از این اظهارات عقب نشینی نکرده است. “آنتونی بلینکن” وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این اظهارات نشان دهنده حمایت مستمر ایالات متحده از امنیت اسرائیل است. ایالات متحده به حمایت از سیاست های فزاینده جنگ طلبانه اسرائیل در ایران، از جمله «دکترین اختاپوس» در حملات به داخل ایران و همچنین به اهداف ایران در سراسر منطقه ادامه داده است. /عصرایران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا