آموزشیاخبار

اولین دستگاه نظارت در لحظه روی تومور سرطانی ساخته شد

اولین دستگاه جهان که می‌تواند بر رشد تومور سرطانی در لحظه نظارت کند، ابداع شده است که “FAST” نام دارد و برای درمان سریع سرطان به کار گرفته می‌شود.
اولین دستگاه جهان که می‌تواند بر رشد تومور سرطانی در لحظه نظارت کند، ابداع شده است که “FAST” نام دارد و برای درمان سریع سرطان به کار گرفته می‌شود.

به گزارش باش خبر و به نقل از آی‌ای، گروهی از محققان “گروه Bao” در دانشگاه استنفورد دستگاهی پیشگامانه به نام FAST که مخفف کلماتی به معنای “حسگر خودکار منعطف اندازه‌گیری تومورها” است، ساخته‌اند. اعتقاد بر این است که این اولین ابزاری است که قادر به اندازه‌گیری رشد تومورهای سرطانی و به اشتراک‌گذاری جزئیات آن در تلفن‌های هوشمند آن هم به صورت زنده و در لحظه است.

این دستگاه به عنوان یک دستگاه پوشیدنی غیرتهاجمی با باتری کار می‌کند تا سرطان را در بدن انسان و اثربخشی داروها را در بیماران سرطانی بررسی کند.

اگرچه این دستگاه در حال حاضر فقط بر روی مدل‌های حیوانی آزمایش شده است، اما محققان برنامه‌هایی دارند که به زودی این دستگاه را برای استفاده انسانی آماده کنند.

در حال حاضر، یافتن درمان‌های جدید برای درمان سرطان زمان زیادی طول می‌کشد، زیرا تجزیه و تحلیل اثر یک درمان بر تومورهای سلول سرطانی فرآیندی کند است. دانشمندان باید هفته‌ها و گاهی حتی ماه‌ها منتظر بمانند تا گزارش‌های اندازه‌گیری پسرفت تومور ناشی از یک درمان جدید را دریافت کنند.

با این حال، آنها اکنون با FAST می‌توانند تأثیر یک درمان بر تومورهای سرطانی را در لحظه مشاهده و مطالعه کنند.

پروفسور “الکس آبرامسون” نویسنده ارشد این مطالعه و استادیار مؤسسه فناوری جورجیا می‌گوید: ما امیدواریم که این دستگاه به ما این امکان را بدهد که اثرات کوتاه مدت داروها بر تومورها را بهتر درک کنیم و به دانشمندان و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی اجازه دهد تا روش ساده‌تری برای غربالگری داروهای ضد سرطان که می‌توانند در آینده به درمان تبدیل شوند، داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا