خبر/ گزارش

اولویت با امنیت مسیر بی‌آرتی و رانندگان آن

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به مشکلات رانندگان بی‌آرتی، اظهار کرد: رانندگان این مسیر نگران برخورد با موتورسواران هستند. با نصب راهبندهای دستی، مسیر بی‌آرتی حداقل برای موتورسواران ایزوله شود تا از تصادفات جلوگیری شود.

# تبریز،در سی و هشتمین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز، شهردار منطقه ۸ گزارش جامعی از برنامه‌ها و بودجه مصوب سال ۱۴۰۴ ارائه داد.

در این گزارش، اقدامات عمرانی شامل آسفالت، کفسازی، مناسب‌سازی #معابر، ایمن‌سازی مسیر بی‌آرتی و زمانبندی دقیق اجرای پروژه‌ها مطرح شد. همچنین برنامه‌های ترافیکی منطقه، گزارش قراردادهای جاری از سنوات قبل و میزان مطالبات #پیمانکاران تشریح گردید.

 

روح‌الله رشیدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به اهمیت آغاز پروژه‌ها، خواستار اعلام زمان دقیق اتمام آن‌ها و تدابیر پیش‌بینی شده برای مدیریت ترافیک در طول اجرای پروژه‌ها شد.

وی تاکید کرد: #شهرداری منطقه ۸ باید از نگاه تراکم‌محوری فاصله بگیرد، وضعیت سنجران بسیار نامطلوب است و مدیریت شهری در قبال این منطقه احساس شرمندگی می‌کند.

رشیدی افزود: پرسش از ذی‌نفعان منطقه و توجه به خواسته‌های آنها می‌تواند نشانه‌ای از عزم جدی شهرداری برای بهبود شرایط باشد. رسیدگی به سنجران باید به اصلی‌ترین دغدغه شورای شهر تبدیل شود.

 

داود امیرحقیان، دیگر عضو کمیسیون، به کمبود پارکینگ در منطقه اشاره کرد و خواستار توجه ویژه به این موضوع شد.

وی همچنین یادآور شد: #مشاوران در خصوص تغییرات تابلوهای بافت تاریخی منطقه فعال هستند و باید نظرات اعضا به آن‌ها منتقل شود.

 

احد صادقی، دبیر کمیسیون، بر اهمیت توجه همزمان به زیباسازی و استحکام بخشی ساختمان‌ها تاکید کرد.

 

در ادامه، رشیدی درباره مسیر بی‌آرتی منطقه ۸ گفت: اقدامات ایمن‌سازی این مسیر باید شفاف گزارش شود.

 

همچنین گزارش شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز درباره آخرین وضعیت ناوگان، نحوه فعالیت، ساماندهی ایستگاه‌ها، وضعیت بی‌آرتی و قراردادهای خرید اتوبوس جدید ارائه شد.

 

رشیدی با اشاره به مشکلات رانندگان بی‌آرتی، اظهار کرد: رانندگان این مسیر گاهی مجبور به انجام کارهایی غیر از رانندگی می‌شوند و نگران برخورد با موتورسواران هستند.

وی پیشنهاد داد: با نصب راهبندهای دستی، مسیر بی‌آرتی حداقل برای موتورسواران ایزوله شود تا از تصادفات جلوگیری شود.

 

وی افزود: تصادفات موتورسواران در این مسیرها بسیار زیاد است و رانندگان بسیار ناراحت هستند. اگر در تهران چنین اقدامی جواب داده، می‌توانیم به صورت آزمایشی در تبریز نیز این راهکار را اجرا کنیم تا میزان تصادفات کاهش یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا