اخبارتبریز-1

انصراف بابایی‌‌اقدم از استعفا / شورای شهر تبریز اختیارات لازم را ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در بررسی استعفای فریدون بابایی اقدم، گفت: هیچ‌کدام از اعضای شورا راضی به استعفای دکتر بابایی‌اقدم نیستند.، حکیمه غفوری، عضو شورای شهر تبریز اظهار داشت: من به عنوان یک خواهر از آقای بابایی‌اقدم خواسته‌ام که از استعفای خود انصراف دهند، چراکه شورا به تخصص و تعهد ایشان احتیاج دارد.

فریدون بابایی‌اقدم، عضو شورای شهر تبریز گفت: از تمام افرادی که از هفته گذشته با بنده در تماس بودند و پیگیر بودند تا از استعفای خود انصراف دهم و همچنین توصیه حاج آقا آل‌هاشم و خانواده‌های شهدا که نسبت به بنده لطف داشتند همچنین افرادی که به بنده رای دادند، ممنونم.

وی ادامه داد: انصراف بنده یک تصمیم آنی نبوده و من طی سه دوره‌ای که در شورا حضور دارم اگر شورا به معنای کامل شورای شهر باشد، می‌تواند تاثیرگذار باشد اما در نهایت در تبریز شورا اختیاراتی که باید داشته باشد ندارد.

بابایی همچنین با بیان اینکه بسیاری از مسائل در قالب تذکر و طرح ارائه شده اما به دلایل مختلف اجرا نشده است، اظهار داشت: در جلسات ارائه برنامه‌های کاندیداهای شهردار، فصلی مجزا برای حاشیه‌نشینی وجود داشت و این‌ نشان‌دهنده تبدیل شدن به دغدغه است اما مردم چیزایی می‌بینند که در جامعه عینیت دارد، متاسفانه علیرغم گفته‌ها هنوز اقدام مناسبی انجام نشده است.

وی تصریح کرد: حتی دولت نیز در زمینه عمل، به تعهدات خود اقدام نکرده است، به جز در دوره چهارم توجه قابل قبولی به حاشیه‌نشینی نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: اگر استعفا می‌دادم هدف این بود که صدای یک سوم شهروندان کشور که در حاشیه و بافت فرسوده ساکن‌اند را برسانم. ۲۰ میلیون نفر در حاشیه و بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

فریدون بابایی‌اقدم یادآور شد: ما باید در بافت‌های متصل به شهر امکانات درون شهری را ارائه دهیم، چرا که در درون بافت شهر دیگر جایی وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان نگرانی‌های خود در این زمینه گفت: من به عنوان عضو شورا و مدرس دانشگاه در این‌ حوزه از اینکه واحدهایی که برای ساماندهی تخصیص می‌یابد به سمت شهر‌های جدید سوق داده می‌شود بسیار نگرانم چون زمین‌های دولتی در شهرهای جدید وجود دارد و تملک آنها راحت است به این سمت حرکت می‌شود که این باز درست نیست.

بابایی‌اقدم خاطرنشان کرد: بحث عمده شهر‌های ما با مشکل بد مسکنی روبه رو هستند و کسی پیگیر نیست.

وی ضمن اشاره به تماس شهردار منتخب و تاکید بر پیگیری مجدانه حاشیه‌نشینی اذعان داشت: به عنوان برادر کوچک از تمام مسوولان و اعضای شورا می‌خواهم اولین مشکل شهر را به حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده قرار دهیم تا در کوچکترین بحران شاهد جان دادن شهروندانمان نباشیم.

فریدون بابایی‌اقدم افزود: باید بتوانیم به دولت برسانیم که اگر می‌خواهید ۴ میلیون مسکن احداث کنید باید بخشی از آن در زمینه بد مسکنی و بافت فرسوده باشد‌.

وی گفت: به دلیل احترام به خواسته تمام عزیزانی که نسبت به بنده لطف داشتند از استعفای خود انصراف می‌دهم و امیدوارم بتوانیم در این دوره در زمینه بافت فرسوده و بد مسکنی اقدامات جدی انجام دهیم.//فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا