شهر و شورا -1

انتشار دانشنامه حریم کلان‌شهر تبریز

در راستای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای هدایت و کنترل توسعه و نظارت بر ساخت و سازها در پیرامون شهر، «دانشنامه حریم کلان‌شهر تبریز» توسط کارشناسان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز طراحی شده و به زودی منتشر می‌شود.

محمد عزتی معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با اعلام این خبر گفت: حریم کلانشهرها، ادامه منطقی و غیرقابل انکار فضای شهری بوده و بر اساس منطق کارشناسی و علمی، یک نگاه جدید به آن لازم است که حریم را تحت قوانین و راهکارهای منسجم و یکپارچه ببیند و برای آن برنامه‌ریزی کند.

وی افزود: لازمه دست­یابی به برنامه‌ریزی کارآمد در حریم #کلانشهر_تبریز، داشتن اطلاعات کافی و شناخت عناصر و پدیده‌ها و همچنین تهدیدات و معضلات موجود در عرصه #حریم است.

عزتی ادامه داد: بر این اساس معاونت شهرسازی و #معماری #شهرداری_تبریز اقدام به تهیه مجموعه “دانشنامه حریم کلان شهر #تبریز” کرده که درآمدی بر شناسایی موارد مذکور را فراهم کرده‌ است.

معاون #شهرسازی و معماری شهردار تبریز خاطرنشان کرد: این دانشنامه شامل معرفی شهر تبریز و حریم آن به همراه نحوه استقرار و تقسیمات سیاسی با پرداخت به کلیه عناصر و پدیده‌های انسان ساخت موجود در حریم شهر از قبیل عرصه های مسکونی و روستاها، نحوه استقرار جمعیت و تغییرات جمعیتی، شهرک ها و عرصه های صنعتی و … است که مورد استفاده دستگاه‌های اجرایی، مدیران و کارشناسان این عرصه و پژوهشگران قرار خواهد گرفت.//شهریار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا