اخبار

امسال ۲۰۰ طرح صنعتی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد

امسال ۲۰۰ طرح صنعتی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد علیرضا هادی  روز پنجشنبه  در آیین افتتاح طرح صنعتی آرتاپروفیل اردبیل افزود: این طرح‌ها  در قالب طرح پویش امید با ۱۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و  زمینه اشتغالزایی ۴۰ هزار نفر در دست اجراست.
وی اظهار داشت : این طرح‌ها از میان ۳۹۰۰ طرح پیشنهادی وزارت صنعت معدن و تجارت است که با مشارکت ۹۵ درصدی بخش خصوصی در مناطق مختلف کشور اجرا می‌شود.
هادی با بیان اینکه سیاست اصلی وزارت صمت احیای واحدهای راکد تولیدی و بازگرداندن آنها به چرخه صنعت و تولید است افزود: صادرات محصولات پروفیل ‌کشور در سال‌های اخیر به مرز یک میلیارد دلار رسید و  گرچه رشد قابل ملاحظه ای بود اما باید با تلاش واحدهای تولیدیمیزان صادارت آن افزایش یابد.
وی مزیت کارخانه آرتا پروفیل اردبیل را یادآور شد و گفت:با توجه به اینکه این استان در  نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد می توان بازاریابی خوبی را در این منطقه انجام داد.
مدیر طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد:حفظ کیفیت و ثبات تولید در این واحد تولیدی باید مورد توجه قرار گیرد تا علاوه بر اشتغال و تولید سهم عمده‌ای در بازار رقابت داشته باشد.
رامین صادقی رییس سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان اردبیل هم در این آیین گفت: در حال حاضر ۲۳۹ طرح صنعتی و تولیدی در استان با پیشرفت ۶۰ درصد در حال ساخت است.
وی افزود: برای سال جهش تولید ۱۵۵ طرح ایجادی با اشتغال‌زایی ۶ هزار نفر و با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است که این طرح‌ها  بین ۶۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت کار دارند.
صادقی بیان کرد: از سال ۹۷ همه واحدهای تولیدی استان پایش و در حال حاضر یک هزار و ۴۲ پروانه معتبر صادر شده که ۸۳۹ واحد فعال و ۱۹۹ واحد غیر فعال و راکد هستند.
رییس سازمان صمت استان اردبیل گفت‌: سال گذشته در استان اردبیل ۵۶ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت و در حال حاضر هم ۱۲۳ واحد راکد قابل احیا شناسایی شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا