اخبار

امام جمعه تبریز: عدالت خواهی آرمان جمهوری اسلامی است

امام جمعه تبریز: عدالت خواهی آرمان جمهوری اسلامی استحجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی‌آل هاشم در خطبه نماز جمعه این هفته تبریز، عدالت‌خواهی را اصلی‌ترین هدف تشکیل نظام اسلامی دانست و افزود: همه ارکان نظام اسلامی باید بر تحقق این امر پافشاری و اصرار کنند.
وی با بیان اینکه عدالت خواهی جزو هویت جدانشدنی نظام اسلامی است، اظهار داشت: باید توجه داشت که حقیقت و هویت ایران اسلامی عدالت‌خواهی است و اگر به دنبال عدالت اجتماعی نباشیم در حقیقت وجود خودمان را انکار کرده و  جمهوری اسلامی هم بدون عدالت ‌معنایی ندارد.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: اقامه قسط به تنهایی هدف نهایی پیامبران نبود بلکه فراهم کردن مسیری برای رسیدن به آن جزو ماموریت آنها بود که بر همین اساس بدون تامین عدالت اجتماعی، جامعه ما جامعه اسلامی نخواهد بود. 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و هقته قوه قضائیه، گفت: این شهید و ماهد راه خدا یکی از افرادی بود که در انقلاب اسلامی برای اقامه عدالت قدم برداشت اما منافقان کوردل همواره با کینه توزی همواره برای حذف او تاشت کردند تا انقلاب اسلامی یکی از مدیران باکفایت خود را از دست بدهد.
حجت الاسلام آل هاشم  اعتقاد راسخ به کار گروهی و تشکیلاتی و جمع‌بندی منظم را از صفات شهید بهشتی برشمرد و با تاکید بر اینکه باید اخلاق و ویژگی این شهید به صورت نمایشگاه درآمده و برای نسل های آینده تبیین و تشریح شود، گفت: هفته قوه قضائیه بهترین فرصت برای چنین اقداماتی است.
وی مبارزه با فساد را یکی از راه های مهم و سریع برای رسیدن به عدالت اجتماعی بیان و اضافه کرد: قوه قضائیه در ماه های اخیر اقدامات و برنامه های بسیار خوب و مفیدی را در این مسیر شروع کرده است که باعث جلب اعتماد عمومی به این دستگاه و نظام اداری کشور شده است و باید این برخوردها با قدرت تمام تداوم داشته باشد.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه قوه قضائیه باید پناهگاه هر مظلومی باشد، گفت: نظارت بر عملکردها، لزوم عدم تاخیر در اجرای احکام و کادرسازی و جانشین پروری باید از راهبردهای اصلی و محوری دستگاه قضائیه باشد.
وی پیشگیری از وقوع جرم را از دیگر الزامات قوه قضائیه دانست و ادامه داد: با محور قرار دادن اقتدار و قانون گرایی و حفظ اقتدار این دستگاه باید از حقوق عامران به معروف و ناهیان از منکر حمایت شده و با قاطعیت کامل مقابل بدخواهان ایستادو  در عین حالبا مردم دلسوزانه رفتار شود.
خطیب جمعه تبریز به موضوع برچیده شدن تعدادی از موزه های تبریز اشاره کرد و با انتقاد از به وجود آمدن این قضیه، گفت: متاسفانه این بی‌مهری ها به برخی از موزه‌ دارها شایسته و برازنده شهر اولین ها نیست.
حجت الاسلام آل هاشم اظهار داشت: چنین به نظر می رسد که عده‌ای در تبریز بیشتر از ایجاد موزه به نابودی موزه ها علاقه دارند.
به گزارش ایرنا، پیش از شروع خطبه های نماز جمعه تبریز، رییس کل و معاونان دادگستری آذربایجان شرقی با ایجاد میز خدمت در صحن مصلای این شهر به مشکلات تعدادی از شهروندان رسیدگی کردند.
نمازگزاران تبریزی پس از اقامه نماز جمعه پیکر مطهر حاج حسین همت، جانباز ۷۰ درصد تبریزی دوران دفاع مقدس را که شب گذشته به جمع یاران شهیدش پیوست تشییع کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا