اخبار

امام جمعه تبریز: بسیج مداحان فعالیت‌های فرهنگی را بسط دهد

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در دیدار مجازی با اعضای شورای بسیج مداحان آذربایجان شرقی، بسیج مداحان را خیمه گاهی برای همه مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دانست و افزود: این تسکل با فعالیت‌های اثرگذار دینی و فرهنگی و اقدام به موقع از اسلام و انقلاب دفاع می کند.
وی با قدردانی از فعالیت‌های خیرخواهانه هیات‌های حسینی و مداحان اهل بیت در ایام کرونایی، اظهار داشت: هیات‌های حسینی با نیت‌های خیر در بین افراد و خانواده‌های بی بضاعت و آسیب پذیر که درآمدشان در این ایام به خطر افتاده است، کمک‌های معیشتی توزیع کردند که چنین فعالیت هایی بسیار موثر و تعیین کننده است.
آل هاشم بر کادرسازی و نیرو پروری در بسیج مداحان تاکید و اضافه کرد: تربیت کادری در تراز انقلاب اسلامی و ارتقای کمی و کیفی محتوای مداحی‌ها و همچنین محتواسازی مجالس اهل بیت عصمت و طهارت باید جزو اولویت‌های بسیج مداحان باشد، چون مداح یک شخصیت نخبه در جامعه به شمار می رود.
وی ادامه داد: در تشکل بسیج مداحان باید برای جذب هیاتی‌ها از طرح و ابتکارات جدید و نو بهره گرفت و در شرایط کنونی کرونایی از فرصت به وجود آمده در فضای مجازی باید نهایت استفاده را کرد.
آل هاشم با تاکید بر ارج نهادن به مداحان پیشکسوت و توجه به جوانان این حوزه، گفت: این تشکل مردمی باید با توسعه فرهنگ و تفکر بسیجی بین مداحان در راستای تحقق بخشی به منویات رهبری آمادگی خود را برای دفاع همه جانبه از انقلاب تقویت کند.
وی وجود ۷۸۹ شهید مداح و ۴۰ هزار بسیجی مداح در کشور را نشانه ای واضح و بزرگ از همدلی و همراهی این قشر با انقلاب اسلامی ارزابی کرد و ادامه داد: این ظرفیت بزرگ فرهنگی می‌تواند در راستای گفتمان انقلاب موج آفرین و خنثی ساز اثرات سو هجمه‌های جنگ نرم دشمنان باشد.
امام جمعه تبریز تفکر بسیجی را راه علاج کشور در جنگ اقتصادی تحمیلی دشمنان دانست و گفت: متافسانه در سایه بی تدبیری مسئولان اقتصادی کشور و فرصتی طلبی عده‌ای سودجو برای ایجاد نارضایتی عمومی، شاهد گرانی‌ها و افزایش قیمت افسارگریخته انواع کالاها هستیم که البته با تفکر بسیج در برابر فشار تحریم‌ها و فرصت طلبی‌ها می‌توان ایستاد.
آل هاشم افزود: همان طور که در مواقع حساس همچون دوران هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگی بسیج مردمی نشان داد، می توان با تفکر بسیج فرهنگ غنی اسلام را در جامعه جاری و ساری کرد.
وی با بیان اینکه در کلام امام و رهبری بسیج یک جریان و تفکر فعال و نماد درخشش بصیرت است، یادآور شد: بسیج محصور به دوران دفاع مقدس و روزهای بحرانی و شرایط خاص نیست، بلکه این نیروی عظیم مردمی در همه عرصه‌ها نقشی اثرگذار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا