اخبار

اقدامات هوشمندانه بیمه ایران در کنترل و مدیریت بحران کرونا

اقدامات هوشمندانه بیمه ایران در کنترل و مدیریت بحران کرونا
از زمان پدیدار و آغاز بحران شیوع ویروس کرونا، بیمه ایران با تشکیل ستاد ویژه ای، اقداماتی اساسی در زمینه ‏حوزه کسب و کار و برنامه های حمایتی از یک سو و اقدامات درون سازمانی از سوی دیگر به اجرا گذاشته ‏است.
به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، از جمله مهم ترین اقدامات ستاد مقابله با کرونا بیمه ایران که با حضور بلند پایه ترین مقامات شرکت شکل گرفته و جلسات منظم هفتگی دارد، می توان در بخشهای مختلف به موارد زیر اشاره کرد:
حوزه کسب و کار‎:‎
‎ – ‎تمدید الکترونیکی بیمه نامه های شخص ثالث اتومبیل بیمه گذاران بدون دریافت حق بیمه به مدت دو ماه؛
‎- ‎ پرداخت تمامی هزینه های درمان مرتبط با ویروس کرونا از محل بیمه نامه های درمان گروهی؛
‎- ‎ اضافه کردن پوشش بیمه ای بیماری‎ covid-19 ‎به تعهدات بخش بیماریهای خاص بیمه نامه های زندگی؛
‎- ‎ افزایش مدت اعلام خسارت بیمه گذاران از ۵ روز به ۳۰ روز در راستای کاهش ترددها و حفظ سلامتی مردم؛
‎- ‎ پرداخت و واریز بموقع صورتحساب و هزینه های ارسالی بیمارستانها و مراجع درمانی کشور؛‎ ‎
‎- ‎ عدم اعمال جرایم دیرکرد اقساط بیمه گذاران بیمه نامه های زندگی بدلیل شیوع ویروس کرونا؛
‎ – ‎برقراری مدل تعلیق در بیمه نامه آتش سوزی و سایر بیمه نامه ها بجای فسخ بیمه نامه ها؛
‎ – ‎اجرای موفق طرح بزرگ «سپاس از حافظان سلامت» به منظور حمایت همه جانبه بیمه ای از کادر درمان کشور؛
‎ – ‎ارائه تسهیلات ویژه به حدود ۱۲۰۰۰ شبکه نمایندگی بیمه ایران و تعویق بدهی آنها بابت فروش اعتباری ‏انواع بیمه نامه ها؛
‎- ‎ حذف برخی از مقررات بازدید اولیه کارشناسی و امکان افزایش سرمایه بدون انجام بازدید؛
‎- ‎ عدم اعمال جریمه صندوق تامین خسارت های بدنی در دوره ۲ ماهه وقفه ایجاد شده در تمدید بیمه نامه ‏های بیمه شخص ثالث اتومبیل؛
‎ – ‎راه اندازی و توسعه عملیات فروش الکترونیکی بیمه نامه ها و ارائه پوشش های بیمه ای غیرحضوری(ازطریق سامانه‎ ‎my.iraninsurance.ir‎)
‎ – ‎راه اندازی اولین مرکز رسیدگی الکترونیکی و پرداخت خسارت در بخش بیمه های اتومبیل
اقدامات درون سازمانی‎:‎
‎ – ‎ابلاغ شیوه نامه اجرایی فعالیت کارکنان و شبکه فروش متشکل از نکات بهداشتی، مراقبتی، بهره برداری از ‏سیستم های اتوماسیون اداری و ایمیل‎؛‎
‎- ‎ ابلاغ پروتکل اجرایی پیشگیری از ابتلای کارکنان شرکت به ویروس کرونا؛
‎ – ‎عملیاتی کردن روش دورکاری کارکنان با اولویت کارکنان دارای بیماریهای زمینه ای و بانوان؛‎ ‎
‎ – ‎کنترل و تب سنجی کارکنان، غربالگری و تست آنان، اجرای پروتکل درمانی مبتلایان و ناقلان
‎ – ‎ارائه بسته های بهداشتی رایگان به کارکنان و ارائه ماسک به ارباب رجوع؛
‎ – ‎اجباری کردن استفاده از ماسک در تمامی واحدهای اجرایی بیمه ایران در سراسر کشور برای کارکنان و ارباب رجوع؛
‎ -‎ضدعفونی مداوم محیط کار و خودروهای سازمانی شرکت؛
‎ -‎نظارت،کنترل و بازرسی بر حسن اجرای مقررات و ضوابط ابلاغی؛
‎- ‎ اجرای برنامه های آموزش مجازی به نمایندگان بیمه زندگی(غیرحضوری)؛
‎ – ‎بهره برداری حداکثری از خدمات واحد‎ S.R.M ‎شرکت در جهت پاسخ به بیمه گذاران و زیاندیدگان (شماره ‏تلفن ۰۹۶۶۸)‏‎
 بیمه ایران، هم اکنون با نوآوری و طراحی مدل های جدید در پی تامین آرامش گسترده مردم عزیزمان در مقابله با ‏ویروس منحوس کرونا است و با لبیک به ندای رهبر انقلاب، کماکان ‏پیشتاز در خدمت رسانی و ایفای مسئولیت های اجتماعی بویژه در حمایت از مدافعان سلامت جامعه خواهد ‏بود. بدون تردید با استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، عدم ایجاد تجمعات ‏غیرضرور و رویکرد های پیشگیرانه، یقینا کرونا را شکست خواهیم داد‎.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا