اقدامات هوشمندانه بیمه ایران در کنترل و مدیریت بحران کرونا
اقدامات هوشمندانه بیمه ایران در کنترل و مدیریت بحران کرونا
از زمان پدیدار و آغاز بحران شیوع ویروس کرونا، بیمه ایران با تشکیل ستاد ویژه ای، اقداماتی اساسی در زمینه حوزه کسب و کار و برنامه های حمایتی از یک سو و اقدامات درون سازمانی از سوی دیگر به اجرا گذاشته است.
به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، از جمله مهم ترین اقدامات ستاد مقابله با کرونا بیمه ایران که با حضور بلند پایه ترین مقامات شرکت شکل گرفته و جلسات منظم هفتگی دارد، می توان در بخشهای مختلف به موارد زیر اشاره کرد:
حوزه کسب و کار:
– تمدید الکترونیکی بیمه نامه های شخص ثالث اتومبیل بیمه گذاران بدون دریافت حق بیمه به مدت دو ماه؛
- پرداخت تمامی هزینه های درمان مرتبط با ویروس کرونا از محل بیمه نامه های درمان گروهی؛
- اضافه کردن پوشش بیمه ای بیماری covid-19 به تعهدات بخش بیماریهای خاص بیمه نامه های زندگی؛
- افزایش مدت اعلام خسارت بیمه گذاران از ۵ روز به ۳۰ روز در راستای کاهش ترددها و حفظ سلامتی مردم؛
- پرداخت و واریز بموقع صورتحساب و هزینه های ارسالی بیمارستانها و مراجع درمانی کشور؛
- عدم اعمال جرایم دیرکرد اقساط بیمه گذاران بیمه نامه های زندگی بدلیل شیوع ویروس کرونا؛
– برقراری مدل تعلیق در بیمه نامه آتش سوزی و سایر بیمه نامه ها بجای فسخ بیمه نامه ها؛
– اجرای موفق طرح بزرگ «سپاس از حافظان سلامت» به منظور حمایت همه جانبه بیمه ای از کادر درمان کشور؛
– ارائه تسهیلات ویژه به حدود ۱۲۰۰۰ شبکه نمایندگی بیمه ایران و تعویق بدهی آنها بابت فروش اعتباری انواع بیمه نامه ها؛
- حذف برخی از مقررات بازدید اولیه کارشناسی و امکان افزایش سرمایه بدون انجام بازدید؛
- عدم اعمال جریمه صندوق تامین خسارت های بدنی در دوره ۲ ماهه وقفه ایجاد شده در تمدید بیمه نامه های بیمه شخص ثالث اتومبیل؛
– راه اندازی و توسعه عملیات فروش الکترونیکی بیمه نامه ها و ارائه پوشش های بیمه ای غیرحضوری(ازطریق سامانه my.iraninsurance.ir)
– راه اندازی اولین مرکز رسیدگی الکترونیکی و پرداخت خسارت در بخش بیمه های اتومبیل
اقدامات درون سازمانی:
– ابلاغ شیوه نامه اجرایی فعالیت کارکنان و شبکه فروش متشکل از نکات بهداشتی، مراقبتی، بهره برداری از سیستم های اتوماسیون اداری و ایمیل؛
- ابلاغ پروتکل اجرایی پیشگیری از ابتلای کارکنان شرکت به ویروس کرونا؛
– عملیاتی کردن روش دورکاری کارکنان با اولویت کارکنان دارای بیماریهای زمینه ای و بانوان؛
– کنترل و تب سنجی کارکنان، غربالگری و تست آنان، اجرای پروتکل درمانی مبتلایان و ناقلان
– ارائه بسته های بهداشتی رایگان به کارکنان و ارائه ماسک به ارباب رجوع؛
– اجباری کردن استفاده از ماسک در تمامی واحدهای اجرایی بیمه ایران در سراسر کشور برای کارکنان و ارباب رجوع؛
-ضدعفونی مداوم محیط کار و خودروهای سازمانی شرکت؛
-نظارت،کنترل و بازرسی بر حسن اجرای مقررات و ضوابط ابلاغی؛
- اجرای برنامه های آموزش مجازی به نمایندگان بیمه زندگی(غیرحضوری)؛
– بهره برداری حداکثری از خدمات واحد S.R.M شرکت در جهت پاسخ به بیمه گذاران و زیاندیدگان (شماره تلفن ۰۹۶۶۸)
بیمه ایران، هم اکنون با نوآوری و طراحی مدل های جدید در پی تامین آرامش گسترده مردم عزیزمان در مقابله با ویروس منحوس کرونا است و با لبیک به ندای رهبر انقلاب، کماکان پیشتاز در خدمت رسانی و ایفای مسئولیت های اجتماعی بویژه در حمایت از مدافعان سلامت جامعه خواهد بود. بدون تردید با استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، عدم ایجاد تجمعات غیرضرور و رویکرد های پیشگیرانه، یقینا کرونا را شکست خواهیم داد.