اخبار

افزایش ۶ درصدی تلفات سوانح رانندگی در آذربایجان شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته ۹۸۴ نفر در این استان بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ که تعداد کشته ها ۹۲۶ نفر بود ۶ درصد افزایش داشت

دکتر مهرداد ستاره روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۷۷۱ نفر مرد و۲۱۳ نفر زن بودند.

وی ادامه داد: از ۹۸۴ جان باخته استان در اثر #حوادث_رانندگی تعداد ۶۲۳ فوتی در جاده های برون شهری و روستایی، ۲۱۰ نفر در مسیرهای درون شهری، ۳۰ نفر در جاده های خارج از استان و۳۲ نفر نامعلوم و سایر راهها ، ۳۲ نفرخارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و ۵۲ نفر نیز با فاصله بیش از ۳۰ روز از زمان تصادف فوت کردند.

#مدیر_کل_پزشکی_قانونی استان با اعلام اینکه در اسفند ماه سال گذشته ۶۳ نفر بر اثر #حوادث_رانندگی در استان جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در سال گذشته تعداد مصدومان #حوادث_رانندگی مراجعه کننده به #ادارات پزشکی قانونی استان ۱۷ هزار و ۸۹۱ نفر بود که از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۹۳ نفرمرد و پنج هزار و ۲۹۸ نفر زن بودند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل از آن تعداد مصدومان حوادث رانندگی حدود ۱۴ درصد افزایش داشته است.

ستاره اظهار کرد: در اسفند ماه سال گذشته یک هزار و ۱۷۲ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل از آن حدود ۶ درصد افزایش نشان می دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا