اخبار

افزایش ۳۴ درصدی مصرف آب در آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان این‌که مصرف آب در سطح استان به علت شیوع ویروس کرونا و مصرف بی‌رویه، حدود ۳۴ درصد افزایش یافته است‌، گفت: روزانه هر فرد در استان ۶۰ لیتر بیشتر از میزان استاندارد آب مصرف می‌کند.

علیرضا ایمانلو روز چهارشنبه ۱۹ آذر، در نشست خبری، با بیان این‌که نزدیک به بیش از سه میلیون نفر از جمعیت شهری و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت روستایی استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند، گفت: با توجه به کاهش بارش‌ها و مصرف زیاد آب، در تامین آب مشکل ایجاد می‌شود.

وی با بیان این‌که با شیوع کرونا میزان آب مصرفی در استان افزایش یافته است، افزود: با شیوع کرونا، مصرف آب در کشور ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که از سال ۹۴ و ۹۵، زنگ هشدار مشکل آب در تبریز به صدا درآمده است، ادامه داد: ۷۵ درصد تامین آب توسط اداره کل آب منطقه‌ای استان تامین می‌شود و شرکت آب و فاضلاب نقش توزیع کننده‌ی آب را برعهده دارد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان این‌که استاندارد سرانه مصرف آب ۱۵۰ لیتر در روز است، گفت: متاسفانه مصرف آب در استان بالاتر از میزان استاندارد بوده و از زمان شیوع کرونا در استان، مصرف سرانه آب به ۲۱۰ لیتر در روز رسیده است.

وی با تاکید بر افزایش ارتباطات بین مسئولان با مردم در راستای صرفه جویی آب و استفاده‌ی بهینه از آن، ‌گفت: اگر ارتباط با مردم به خوبی برقرار شده و درخواست صرفه جویی شود، نتایج مثبتی را کسب می‌کنیم.

انتقال آب ارس به تبریز از مطالبات اصلی مردم

ایمانلو در بخش دیگری از سخنانش، انتقال آب ارس به تبریز را یکی از مطالبات اصلی مردم عنوان کرد و گفت: انتظار داریم اقدامات اساسی در این زمینه انجام شود و حداقل طی دو تا سه سال آتی، آب ارس به تبریز برسد.

وی با بیان این‌که بهمن ماه سال گذشته روزانه ۸۵۰ هزار مترمکعب آب تولید می‌شد، گفت: میزان آب تولید شده در اسفند ماه سال ۹۸ برابر با یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب بود.

وی با بیان این‌که بیش از ۷۰ درصد مشکل آب رسانی به نقاط مرتفع تبریز رفع شده است، گفت: البته ۳۰ درصد مشکل در نقاط مرتفع رفع نشده است. مشکل اصلی نیز مربوط به بحث رینگ آبرسانی تبریز بوده و تا زمانی که در این محل زون بندی کامل انجام نشود، این مشکل به طور کامل حل نمی‌شود.ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا