اخبار

افزایش ۱۳ درصدی صادرات از گمرک جلفا در دولت سیزدهم

مدیرکل گمرک جلفا از صادرات یک میلیارد و ۲۱۷ میلیون دلاری کشور از طریق گمرک جلفا طی دو سال گذشته(دولت سیزدهم) خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با دو سال قبل از آن افزایش ۱۳ درصدی داشته است.

محمد خلیلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محصولات و کالاهایی نظیر #خشکبار، مصالح ساختمانی، تخته و الوار از طریق #گمرک جلفا به کشورهایی چون $ترکیه، جمهوری #آذربایجان، ارمنستان، عراق، روسیه، گرجستان، افغانستان، ترکمنستان و #قزاقستان صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی از افزایش ۵۶۴ درصدی درآمدهای عمومی گمرک جلفا خبر داد و افزود: با تحقق درآمدهای حقه دولتی مبلغی به ارزش ۳۸ هزار و ۶۹۱ میلیارد ریال درآمد عمومی گمرک وصول و به خزانه واریز شده است.

وی از افزایش ۱۲۵ درصدی مطالبات معوقه گمرک جلفا خبر داد و گفت: این رقم که به ارزش ۸۱۶ میلیارد و ۵۵۳ میلیون ریال است با پیگیری‌های #گمرک_جلفا محقق شده و به حساب خزانه واریز شده است.

خلیلی هم‌چنین با اشاره به تعیین تکلیف ۱۵۰۰ فقره ردیف مرزی کالاهای متروکه سنواتی به ارزش ۲۵۴۴ میلیارد ریال، گفت: در سفر نخست ریاست جمهوری به استان، مشکل شرکت تولیدی نیرو محرکه ارس خودرو دیزل مطرح و رفع شد؛ افزایش درآمد منطقه آزاد ارس با موافقت برای #واریز_وجه تخفیف ۱۵ درصدی سود بازرگانی به حساب منطقه و جلوگیری از بلوکه شدن سرمایه شرکت از دیگر اقدامات گمرک جلفا در دولت سیزدهم بوده است.

وی هم‌چنین از راه اندازی دستگاه #ایکس ری خودرویی در امور مسافری گمرک جلفا خبر داد و افزود: اعتبار تامین دستگاه ایکس ری کامیونی در پایانه مرزی نیز با بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسیده و به زودی جانمایی می‌شود.

وی در خصوص زمان ترخیص کالاها در این گمرک، گفت: میانگین ترخیص کالاهای صادراتی در سال ۱۴۰۱ برابر ۲.۷ ساعت و #کالاهای_وارداتی پنج ساعت بوده است.

مدیرکل گمرک جلفا در خصوص وضعیت کشفیات قاچاق نیز افزود: قاچاق از طریق مبادی رسمی به صورت نادر اتفاق می‌افتد. در چهار ماهه اول سال گذشته دو پرونده به ارزش ۹ میلیارد ریال و در مدت مشابه سال جاری نیز یک پرونده به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در این خصوص داشتیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا