علی نوایباغبان ظهر امروز در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: روز گذشته لوایحی از سوی شهرداری در خصوص افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس، افزایش نرخ کرایه اتوبوسهای بی.آر.تی و مترو و ارائه حق نظاره به شرکت پیش ساخته آذربایجان به شورای شهر ارسال شده بود که نهایتا مقرر شد در کمیسیون به صورت کارشناسانه مورد بررسی قرار گیرد.
در ابتدای این جلسه لایحه افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس مورد بررسی قرار گرفته و گزارشاتی از سوی کارشناس ادارهکل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی در این راستا ارائه شد.
علی نوایباغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در این باره بیان داشت: شورای شهر همهساله در راستای افزایش کرایههای تاکسی تصمیماتی اتخاذ میکند، به دلیل ویروس کرونا طی سالهای گذشته در خصوص نرخ کرایه سرویس مدارس هیچ تصمیمی گرفته نشده و این موضوع مسکوت مانده است.
وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: اکنون لایحهای با عنوان افزایش ۲۰۰ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس به کمیسیون ارجاع داده شده که به نظر میآید این مهم باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد، چراکه به هنگام افزایش مردم خواهند گفت که شورا بر افزایش نرخ کرایهها تصمیم گرفته است.
نوایباغبان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شورای شهر در راستای تصمیمگیری میتواند اقدامات جدی اتخاذ کند، بهتر است سازمان تاکسیرانی در این راستا ما را همراهی کند تا اقدامات مطلوبی صورت گیرد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه سخنان خود مطرح کرد: در کمیسیون نظر بر این است که این قیمت کلی بسته شده و نیاز است جدول تعیین شده مجدد مورد بازبینی و بررسی قرار گیرد.
نوایباغبان در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: به نظرم بهتر است یک فرصت برای بررسی بیشتر در این خصوص دهیم تا تصمیمات درستی در خصوص افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس اتخاذ شود.
پرویز هادی، دبیر کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز هم در این باره گفت: با افزایش ۲۰۰ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس موافقم، چراکه هزینه ها بالا بوده و رانندگان مجبورند همواره خودرو خود را تعمیر کنند.
روحالله دهقاننژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز هم در این رابطه ابراز کرد: در روند تدوین نرخها به صورت کلی به ماجرا توجه شده و جزئیات در نظر گرفته نشده است.
وی در ادامه متذکر شد: اگر عموم مردم را در نظر بگیریم در مییابیم که افزایش ۲۰۰ درصدی کرایههای سرویس مدارس بالاست چون حقوق کارگری اندک است و مردم توان پرداخت بیشتر را ندارند.
دهقاننژاد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ششمین دوره شورای شهر تبریز در خصوص افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس نخستین باری است که تصمیمگیری خواهد کرد، از اینرو نیاز است نهایت دقت در این راستا به کار برده شود تا مردم رضایت داشته باشند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: پیشنهادم این است در تصمیمگیری این مهم منطقی فکر کنیم و عموم را در نظر داشته باشیم.
در ادامه این جلسه لایحه ارائه هشت درصد حق نظاره به شرکت پیش ساخته آذربایجان مورد بررسی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز صورت گرفت.
علی نوایباغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت شرکت پیش ساخته آذربایجان اقدامی ارزنده بوده که اخیر هم شهرداری پروژههایی به آن محول کرده و آنها نیز اقدامات را به درستی انجام می دهند.
نوایباغبان در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با این لایحه موافق بوده، چراکه میتوان از توان شرکت پیش ساخته آذربایجان بیشتری استفاده نماید.
شهرام دبیری، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص گفت: میتوانیم با این لایحه موافقت کنیم و پس از تصمیمگیری اقدامات بیشتری را به این شرکت محول کنیم تا پروژهها به صورت سریع عملیاتی شوند.
لایحه ارائه هشت درصد حق نظاره به شرکت پیش ساخته آذربایجان پس از بررسی همه جانبه در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر به تصویب اعضا رسیده و مقرر شد، برای تصمیمگیری نهایی به صحن علنی ارجاع داده شود.
در ادامه جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز لایحه افزایش نرخ کرایه اتوبوسهای بی.آر.تی و مترو مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص عنوان کرد: ما در بررسی تعرفه عوارض محلی در این راستا تصمیمگیری کرده بودیم و این بار دوم است که نرخها را میخواهند تغییر دهند که از نظر ما صحیح نیست.
نوایباغبان در ادامه سخنان خود افزود: به نظرم این تصمیمگیری تنها برای ۶ ماه بوده و در سال آتی هم شاهد تغییراتی خواهیم شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: افزایش در شرایط فعلی بار روانی را به دنبال دارد، به نظرم این موضوع بار روانی اش بیشتر از بار مالی بوده و باید این مهم در نظر گرفته شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: سوالی که برایم مطرح است، این است که آیا از سوبسید نمیتوان در راستای تامین منابع مالی استفاده کرد.
نوایباغبان خاطرنشان کرد: ما با این لایحه مخالفیم ولی بر پرداخت یارانه بخش اتوبوسرانی نیز تاکید خواهیم کرد تا این مهم در دستور کار قرار گیرد.
شهرام دبیری، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز هم اذعان داشت: ما از نظر قانونی اکنون نمیتوانیم تصمیمگیری کنیم و باید تا بهمن ماه با همین روال پیش رویم.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، افزود: با این لایحه مخالفم، چراکه به لحاظ شکلی صحیح نیست همچنین نیاز است این منابع را از جاهای دیگر تامین کنیم.
روحالله دهقاننژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز هم گفت: من هم همانند آقای دبیری به لحاظ شکلی و قانونی با این لایحه مخالفم، چراکه نمی توان موضوع مالی را از این طریق تامین کرد.
مقرر گردید، لایحه افزایش نرخ کرایه اتوبوسهای بی.آر.تی و مترو طی جلسهای دیگر مورد بررسی بیشتر قرار گرفته تا تصمیمات جدی در این باره اتخاذ شود.//فارس