اخبار

افزایش نرخ ترانزیت نهاده‌ها روی قیمت مرغ تاثیر گذاشته است

افزایش نرخ ترانزیت نهاده‌ها روی قیمت مرغ تاثیر گذاشته استفاطمه خمسه روز شنبه در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان جوجه ریزی استان قزوین در سه ماه اول سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و امیدواریم که در آینده نزدیک به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه برسد.

وی اضافه کرد: ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در همین تیرماه اتفاق افتاده است، اما افزایش قیمت مرغ به خاطر افزایش قیمت حمل و نقل در نهاده های دامی است که به وسیله قطار از بند به استان های مرکزی کشور می رسد.

خمسه با بیان اینکه ۱۰۰ درصد سویای استان در سه ماهه اول سال جاری تامین شده است، گفت: سویا یک کالای ۱۰۰ درصد وارداتی بوده و با اینکه میزان مصرف ماهانه در قزوین ۹ هزار و ۸۰۰ تن است، اما ۲۸ هزار تن در همین ابتدای سال جاری در  استان توزیع شد.

این مسؤول در خصوص ذخایر کالاهای اساسی در استان قزوین تشریح کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن جو، پنج هزار و ۴۰۰ تن ذرت، چهار هزار و ۸۰۰ تن کنجاله سویا، ۸۶ تن گوشت منجمد وارداتی، ۲۹۵ تن مرغ منجمد داخلی، ۵۰ هزار و ۸۴۶ تن گندم، ۱۳۹۰ تن برنج و سه هزار و ۹۲۵ تن شکر در ذخایر استان قزوین موجود است.

خمسه خاطرنشان کرد: برای کاهش قیمت مرغ در بازار می‌توان این محصولات را از کشتارگاه خریداری کرده و با قیمت پایین تر در مناطق حاشیه‌ای  و کمتر برخوردار توزیع کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا