اخبار

افزایش نرخ ارز نیمایی قیمت کالاها را در بازار قزوین بالا برده است

افزایش نرخ ارز نیمایی قیمت کالاها را در بازار قزوین بالا برده استعزیز الله افضلی روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان قزوین افزود: تاثیرات نرخ ارز نیمایی در این هفته های اخیر بر روی کالاهای اساسی مردم تغییرات بسیاری ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه قیمت لاستیک، شکر، چای، برنج و حبوبات در این هفته‌های اخیر افزایش یافته است، اظهار داشت: گوشت مرغ گرم به خاطر کاهش ۲۰ درصدی جوجه ریزی از ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان به ۱۸ هزار ۳۵۰ تومان رسیده که ۵۴ درصد افزایش یافته است.
افضلی در مورد قیمت تخم مرغ و شکر تصریح کرد: قیمت تخم مرغ در ۲ هفته گذشته افزایش قیمت داشته  و شکر نیز از هر کیلو ۶ هزار و ۳۰۰ تومان در واحد تولیدی به هفت هزار و ۳۰۰ تومان برای مصرف کننده رسیده است.
این مسؤول به افزایش ۳۰ درصدی قیمت لاستیک در داخل داخل کشور اشاره کرد و گفت: این قیمت نیز علی الحساب بوده و احتمال نوسان مجدد قیمت آن متصور است.
افضلی با بیان اینکه افزایش قیمت ورق‌های فلزی به  افزایش قیمت لوازم خانگی منجر شده است، گفت : برای جلوگیری از قیمت‌های سرسام آور طرح ویژه نظارت بر لوازم خانگی در دستور کار قرار گرفته است و اگر احتکاری مشاهده شود، در همان جا گزارش تنظیم شده و به تعزیرات ارسال می شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین یادآور شد: به دلیل تعیین تکلیف نشدن ارز نبمایی در برخی از موارد بخش زیادی از کالاها در پشت درب گمرکات باقی مانده است که باید در این رابطه تعیین تکلیف کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا