آموزشیاخبار

اعمال محدودیت اینترنتی در صورت نیاز هنگام آزمون سراسری

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: چنانچه خواسته‌های مسئولان سنجش در زمان برگزاری آزمون برآورده نشد و نگرانی برای امنیت آزمون بوجود آمد ما مجبور هستیم تصمیماتی را برای محدودیت اینترنت در زمان برگزاری آزمون اعمال کنیم.

سیدمجید میراحمدی  در نشست تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت دوم #کنکور_۱۴۰۲ افزود: آزمون سراسری یک مقطع حساس و سرنوشت ساز برای #داوطلبان و خانواده‌های آنهاست. اگر یک میلیون نفر برای کنکوری داریم اما مجموع افرادی که دغدغه آزمون دارند در روستاها و شهرها چند میلیون نفر است.

معاون امنیتی انتظامی #وزارت کشور گفت: کیفیت، سلامت، انضباط و امنیت رخداد آزمون از شاخصه‌های کارآمدی نظام است. اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی این رخداد را با امنیت و سلامت و استانداردهای لازم برگزار کند جلوه‌ای از جلوه‌های کارآمدی و توانمندی امنیتی و انتظامی کشور است و اگر خدشه‌ای در برگزاری آن بوجود بیاید نه تنها برای جامعه رخداد نامبارک است نتیجه آن کاهش سرمایه اجتماعی برای نظام است.

وی با بیان این که سلامت آزمون سراسری مهم است، گفت: اینکه همه دستگاه‌های کشور خودشان را مسئول بدانند یک تکلیف تعطیل ناپذیر است. وقتی وزیرعلوم و رئیس سازمان سنجش درخواستی مبنی بر تهیه دستورالعمل ویژه آزمون‌ها در شورای امنیت کشور مطرح کردند مورد استقبال وزیر واقع شد و این دستورالعمل تهیه شد که در آن برای دستگاه‌های کشور مشخص شد. این دستورالعمل سال گذشته برای اولین بار اجرا شد و یکی از سالم‌ترین و بی نظیرترین کنکورها از نظر اینکه اتفاق نامبارکی و تقلبی رخ دهد، برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا