آموزشیاخبار

اعلام سهمیه های داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۲

ضوابط و شرایط استفاده از انواع سهمیه‌ها برای داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعلام شد.

ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت دوم) برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، #نیمه‌حضوری، #مجازی، پردیس خودگردان #دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، #دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون #دانشگاه_آزاد_اسلامی از ۱۵ فروردین ماه منحصرا از طریق درگاه اطلاع‌رسانی #سازمان_سنجش_آموزش کشور آغاز شده است و داوطلبان تا آخر وقت امروز پنجشنبه ۲۴ فروردین فرصت دارند ثبت نام کنند.

همه داوطلبان بر اساس محل #تحصیل خود، جزء سهمیه مناطق (مناطق سه گانه کشوری) محسوب می شوند، مگر اینکه شرایط استفاده از #سهمیه های دیگر را نیز داشته باشند.

سهمیه رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا

#داوطلبانی که شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان را دارند، لازم است به ارگان مربوط(سازمان بسیج مستضعفین یا ستاد کل نیروهای مسلح) مراجعه و فرم استفاده از #سهمیه رزمندگان را تکمیل کنند.

چنانچه ارگان تأیید کننده سهمیه، #ستاد مشترک سپاه پاسداران و یا ستاد کل #نیروهای_مسلح باشد، لازم است کد پیگیری(۱۲ رقمی) از ناحیه محل اعزام دریافت شود(کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگران برای هر آزمون متفاوت است). به عبارت بهتر، چنانچه در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برای شما از سوی ارگان مربوطه کد ۱۲ رقمی مربوطه صادر شده باشد و شما به هر دلیل داوطلب ثبت نام در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ می باشید باید مجددا کد مذکور را دریافت کنید.

در صورتی که ارگان تأیید کننده سهمیه وزارت جهاد کشاورزی باشد، کد ۱۲رقمی ایثارگران ترکیبی از کدملی فرد و عدد ۵۵ خواهد بود و داوطلبان استفاده از سهمیه رزمندگان (سازمان بسیج مستضعفین) در صورت عدم تأیید سهمیه شان، باید به واحدهای تابعه شهرستانهای محل تشکیل پرونده خود مراجعه کنند.

#داوطلبان ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران «آجـا» که شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان را دارند، برای دریافت کد پیگیری( ۱۲ رقمی) به نشانی اینترنتی https://www.aja.ir/portal/home/ مراجعه کنند.

#سهمیه_رزمندگان

رزمندگانی که بر اساس ماده ۱ و تبصره های چهارگانه ماده مذکور در آیین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و #جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی از شهریور ۵۹ تا شهریور ۶۷ حداقل شش ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشته اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذی ربط (سازمان بسیج مستضعفین یا وزارت جهاد کشاورزی) نسبت به راهنمای ثبتنام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ۲۵ تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبتنام توسط سازمان بسیج مستضعفین یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تائید نهایی قرار گیرد. این افراد در صورت تائید نهایی توسط ارگان های ذی ربط در سهمیه رزمندگان گزینش می شوند.

با توجه به مصوبه هیئت محترم وزیران (رزمندگان جبهه مقاومت مشروط به دارا بودن حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه با تأیید ستادکل نیروهای مسلح (سازمان بسیج مستضعفین و ستادکل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) می توانند از تسهیلات ورود به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی بهره مند شوند.

داوطلبان استفاده از سهمیه رزمندگان ارگان سازمان بسیج مستضعفین و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، لازم است پس از تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان نسبت به دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی از واحد مربوطه اقدام و آن را در زمان ثبت‌نام در محلی که در تقاضانامه اینترنتی در نظر گرفته شده درج نمایند.

داوطلبان استفاده از سهمیه رزمندگان (سازمان بسیج مستضعفین، نیروهای مسلح و وزارت جهاد کشاورزی) در صورت عدم تائید سهمیه و درج سهمیه مناطق بر روی کارت شرکت در آزمون، به واحدهای تابعه شهرستانهای محل تشکیل پرونده مراجعه نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا