شهر و شورا -1

اعضای شورای شهر پیگیر مسائل و مشکلات حوزه پسماند شدند

تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص مباحث حوزه پسماند تذکراتی به شهردار تبریز داده و پیگیر مشکلات شدند.

تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص مباحث حوزه پسماند تذکراتی به شهردار تبریز داده و پیگیر مشکلات شدند.
به گزارش  باش خبر وبه نقل از روابط‌عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، حجت الاسلام رسول برگی در یکصد و پنجمین جلسه علنی اظهار کرد: آقای #دهقان نژاد هفته گذشته تذکری در خصوص #پسماندهای_شهری داده بودند که لازم است از سوی #شهرداری به این تذکرشان یا به صورت #شفاهی و یا #کتبی به پاسخ داده شود.

روح الله دهقان نژاد ، رییس کمیسیون تحقیق، نظارت و حقوقی #شورای_اسلامی_شهر تبریز اظهار کرد: هما نطور که اعلام می شود روزانه یک هزار و دویست تن زباله در شهر تولید می‌شود که صد تن مواد قابل بازیافت است که اکنون بدون استفاده مجدد دفن می شود، این گزارش را هم پیش از این مدیریت پسماند ارائه داده بودند.

دهقان‌نژاد در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: این موارد را خواهشا به صورت کتبی ارائه کنید تا به دنبال آن بنده نیز ادله خود را ارائه خواهم داد.

روح الله رشیدی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه اظهار کرد: جا دارد تشکری از اقدام سازمان پسماند برای خلع ید از شرکت صنعت‌ سازان فتح داشته باشیم، و از ظرفیت ماده ۳۸ استفاده شد تا مشکلات در این راستا حل شود.

وی در ادامه سخنان خود مطرح کرد: ظاهرا سه ماه فرصت داده شده است، حال مشخص نیست بعد از سه ماه چه اتفاقی خواهد افتاد؟ شهرداری راسا اقدام خواهد کرد؟ یا دوباره با همان شرایط ادامه خواهیم داد.

رشیدی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: وقتی کمیسیون ماده ۳۸ قدرت خلع ید شرکتی با سابقه ۱۵ ساله را دارد، پس می‌تواند قرارداد شرکت پارک حاشیه ای را که انباشتی از اعتراضات را دارد ، نیز خلع ید کند.

سید کاظم زعفرانچیلر، رییس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه عنوان کرد: طرح باکس‌های زیرزمینی که در محدوده ولیعصر کار شده است اباید در دیگر نقاط شهر نیز کار می‌شد ولی گزارشی از این مورد وجود ندارد.

زعفرانچیلر گفت: این باکس‌های زیرزمینی مسئله بهداشت عمومی و پیشگیری از تفکیک غیرمجاز را به همراه خواهد داشت، برنامه سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز برای ادامه روند این کار چیست؟، لازم است در این خصوص گزارشاتی ارائه شود.

احد صادقی، رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه اظهار کرد: موضوع محلول پاشی در روزهای اخیر، خیلی مهم بود، خواهشمندم مدیران شهری و استانی با سعه صدر اجازه دهند این کار پیش برود مطمئنا هر اقدام جدید و ابتکاری نواقص و کاستی‌هایی دارد که به مرور زمان رفع می‌شود.

حبیبه هراتی، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز هم در ادامه بیان کرد: هفته گذشته موردی مطرح شده که از دو بعد آن را تشریح خواهم کرد، ما دو شرکت داشتیم که در زمینه تفکیک زباله فعالیت دارند یکی از آنها هفته گذشته تحویل گرفته شد، باید بگویم که ۸۷ درصد جمع آوری پسماندها مکانیزه است و از باکس‌های زباله انجام می‌گیرد، تفکیک‌کنندگان غیرمجاز نیز حتی یک نایلون را نمی‌گذارند باقی بماند و این یعنی ۸۷ درصد پسماند، مواد بازیافتی ندارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا