اخبار

اعضای شورای شهر بستان آباد مصمم به برکناری شهردار هستند

 

یوسف نامور رئیس شورای اسلامی شهر بستان آباد روز یکشنبه در ابتدای جلسه شورا ضمن قدردانی از دغدغه مردم شهر نسبت به امور شهرداری و انجام وظایف محوله طبق قانون گفت: پشتیبان اصلی اعضای شورای شهر اعتماد مردم به شوراهاست و شوراها به عنوان نماینده مردم تلاش می کنند از حق و حقوق مردم در تمامی عرصه ها دفاع کنند.
وی با اشاره به اینکه در جلسه ۱۲ آذر ماه امسال شورای شهر بستان آباد برکناری خانم شهردار با رای قاطع چهار نفر از اعضای شورا مصوب شد، گفت: انتظار شورا مبنی بر اجرایی شدن مصوبه از همان روز بود.
رئیس شورای اسلامی شهر بستان آباد دلیل برکناری خانم شهردار را عدم سکونت دائمی او در این شهر عنوان و خاطرنشان کرد: در قانون به صراحت به این موضوع اشاره شده است.
وی افزود: مصوبه شورای شهر در هیئت تطبیق مطرح و برای رفع برخی ابهامات و لحاظ دفاعیات شهردار محترم به شورا اعاده شده است که در این جلسه دفاعیات ۴ صفحه ای خانم بدرآذر قرائت و مجددا رای گیری خواهد شد.
در ادامه جلسه دفاعیات خانم شهردار مطرح و تک تک اعضای شورای شهر بستان آباد نظرات خود را اعلام کردند.
داوود فرهنگی از اعضای شورای شهر بستان آباد با اشاره به جایگاه اصلی شورا در قانون اساسی جمهوری اسلامی گفت: شورای شهر بستان آباد چکیده مردم این شهر بوده و دفاع از آرا و کرامت شهروندی وظیفه شورا است.
وی عدم احراز سکونت شهردار را مطرح کرد و افزود: عدم سکونت شهردار باعث بروز برخی از مشکلات مدیریتی در انجام پروژه های شهر بوده و برکناری شهردار خواسته اصلی است و در صورت عدم توفیق در این مورد، بنده خود استعفا خواهم داد.
حسین عزت زاده دیگر عضو شورای شهر بستان آباد با بیان اینکه اعتماد مردم به شوراها هیچ وقت وجه المصالحه قرار نمی گیرد، افزود: دفاعیات خانم شهردار مورد قبول من نیست و عدم اسکان شهردار بستان آباد از سال ۹۹ به بعد موجب وقفه در پروژه ها شده است.
وی گفت: فقط در یک مورد، عدم مدیریت صحیح  ایشان باعث برگشت حدود  ۲۶۰ میلیون تومان به ذیحسابی شد.
محمد اکرمی دیگر عضو شورای شهر نیز در این جلسه ضمن تائید صحبتهای همکاران خود گفت: بنده بارها در جلسات عمومی و فضای مجازی نارضایتی خود را از عملکرد شهرداری اعلام کرده بودم و بر حضور رسانه ها در جلسات شورا تاکید داشتم تا موارد مطرح شده و نارضایتی ها به مردم نیز گزارش شود.
وی گفت: متاسفانه اجرای برخی از پروژه های شهرداری از جمله پارک خیابان ملت که کلنگ آن زده شده بود در شهر بستان آباد ناتمام مانده است .
اکرمی گفت: مصمم بر عزل شهردار هستم و اگر این کار صورت نگیرد استعفا خواهم داد.
حسن باستان که تنها موافق ماندن خانم شهردار در مسند شهرداری بود گفت: به ثبات مدیریت اعتقاد دارم و تغییرات مستمر در شهرداری را به ضرر شهر می دانم.
وی افزود: در چنین برهه زمانی که بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری باید مطرح شود برکناری خانم شهردار به مصلحت نیست.
به گزارش ایرنا ، مصوبه امروز شورای شهر بستان آباد همراه با دفاعیات شورا در خصوص مصوبه خود، دوباره به هیئت تطبیق ارسال می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا