اخبار

اظهارنامه مالیاتی ۱۸ هزار مودی حقیقی در زنجان بدون رسیدگی پذیرفته شد

اظهارنامه مالیاتی ۱۸ هزار مودی حقیقی در زنجان بدون رسیدگی پذیرفته شدمیرحیدر رضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اولین اقدام در اعتمادسازی بین مودیان و اداره کل امور مالیاتی، ملاک عمل قرار دادن اظهارنامه مودیان در هنگام ارائه است.
وی افزود: در اشخاص حقوقی نیز عین دفاتر بیش از ۳۰۰ پرونده مالیاتی در سال گذشته مورد پذیرش قرار داده شد که در نوع خود بی‌نظیر بوده و نشان‌دهنده اعتماد امور مالیاتی به مودیان است.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به پرداخت بدهی‌های مالیاتی، جرایم متعلقه و تقسیط بدهی‌ها، گفت: با توجه به دستورالعمل رییس سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص بخشودگی جرایم در سال گذشته، مبلغ ۴۴۰ میلیارد تومان بخشودگی جرایم در سطح استان داشتیم که با توجه به میزان بخشودگی در سال‌های گذشته بی‌نظیر بود است.
وی اظهار داشت: ۴۷۰میلیارد تومان در سال ۹۸ تقسیط طولانی‌مدت بدهی مالیاتی از یک تا سه سال انجام شده است.
رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیر مثبت ساز و کار بخشودگی جرایم مالیاتی مودیان در سال ۱۳۹۸ بر تولید، وصول معوقات مالیاتی و ارتقای سلامت اداری و به منظور تداوم این سیاست در سال «جهش تولید» سازمان امور مالیاتی کشور تصمیم گرفت تمام یا قسمتی از جرایم مالیاتی مقرر در قوانین مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده در سال ۹۹ را نیز مورد بخشودگی قرار دهد.
این مسؤول افزود: به این ترتیب، مودیان در صورت پرداخت اصل بدهی مالیاتی قطعی‌شده خود می‌توانند از تسهیلات بخشودگی جرایم قابل بخشش در سال ۹۹ نیز بهره‌مند شوند.
به گزارش ایرنا از ۱۶ تا ۲۳ تیرماه به عنوان هفته فرهنگ مالیاتی نامگذاری شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا