اخبار

استقرار نظام مردم سالاری به تشکیل احزاب کارآمد نیاز دارد

به گزارش ایرنا، محمد فرشاد عصر جمعه در چهارمین کنگره جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان (تاک) افزود:  از طرف دیگر معتقدیم نظام‌های سیاسی پیوسته و متناسب با نیازهای روز سیر تکاملی و اصلاحی خود را بگذارند و مدیریت جامعه همواره نیاز به اصلاح شیوه های اداره جامعه دارد.  

وی بیان کرد: استقرار مردم سالاری کامل و اصلاح امور یک شبه محقق نمی‌شود بلکه باید هزینه‌های زیادی پرداخت کرد و بی مهری‌ها را با صبوری تحمل و برای برون رفت از مشکلات تلاش کرد.

دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان تصریح کرد: این راه گاهی ناملایماتی به دنبال دارد  و آنچه که اصلاح طلبان را به اهداف خود می‌رساند و یا نزدیک می‌کند امیدواری، صبوری و ممارست و تحمل همه ناملایمات خواهد بود.  
وی ادامه داد: سرنوشت محتوم همه جوامع بشری استقرار نظام های سیاسی کارآمد و مردم‌سالار خواهد بود که خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی ما این ظرفیت را دارد و امام راحل و مقام معظم رهبری به شراکت دادن مردم در تعیین سرنوشت خود تاکید داشتند.  

فرشاد اظهار داشت: سرنوشت همه جوامع بشری استقرار نظام های سیاسی کارآمد و مردم‌سالار خواهد بود و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی ما این ظرفیت را دارد.  

وی با اشاره به عملکرد جمعیت افزود: جمعیت توسعه و آزادی در پنج گذشته تشکیلات خود را آغاز و سه کنگره برگزار کرده است و قرار بود یک کنگره در اسفندماه سال گذشته برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا محقق نشد.

دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: امسال وزارت کشور موافقت کرده تمامی احزاب، کنگره‌ها و مجامع خود را به صورت آنلاین برگزار کنند و جمعیت تاک براساس موازین قانونی این کنگره را برگزار کرده است.
وی با بیان اینکه  جمعیت تاک در سالجاری ۱۲ جلسه دفتر سیاسی و جلسات متعدد از کمیته‌ها را به صورت حضوری و مجازی تشکیل داده است تصریح کرد: هم اکنون در هر ۲۳ شهرستان استان کرمان دفاتر حزب تشکیل شده است.
فرشاد اظهار داشت: با گذشت پنج سال از عمر جمعیت تاک ضروری است که یک تحول در این تشکلات به وجود آید و از پتانسیل و اندیشه جوانان در این حزب بیشتر استفاده شود و چرخه نخبگان و مسئولان حزب به خوبی انجام شود.

این فعال سیاسی ادامه داد: بر همین اساس و به منظور میدان دادن به جوانان، من و رئیس فعلی شورای مرکزی تصمیم گرفتیم در این دوره در انتخابات شورای مرکزی نامزد نشویم و چنانچه دبیرکل بعدی و شورای مرکزی بعدی صلاح دانستند برای همکاری در سایر ارکان آماده‌ایم.

وی تاکید کرد: امیدواریم عضو گیری گسترده از میان دانش آموزان و دانشجویان و فعال سازی اتاق های صنفی و اجتماعی در دستور کار این جمعیت باشد.
فرشاد توجه به انتخابات شوراها را جزو راهبردهای این حزب در سال ۱۴۰۰ دانست و گفت: اعضای جمعیت بایستی با همکاری سایر احزاب اصلاح‌طلب در مراکز شهرستان‌های افرادی موثر را برای شورای شهر معرفی کنند.
 

///ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا