اخبار

استفاده وزارت ارتباطات و صداوسیما از پیام رسان های خارجی / پیام رسان های خارجی فقط برای ما بده؟

پلتفرم‌های خارجی همچنان مورد تایید ارگان بزرگی، چون صداوسیماست که حاضر است از اسکایپ برای ارتباط تصویری مهمان‌ها استفاده کند، اما به‌سمت پلتفرم‌های داخلی نرود. همچنین وزارت ارتباطات دولت نیز در روز‌هایی که پیام‌رسان‌های داخلی با مشکل رو‌به‌رو می‌شوند کمک پلتفرم‌های خارجی، چون اسکایپ را می‌طلبد.

هم‌میهن نوشت: «مجموعا بیش از ۳۵ میلیون کاربر از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند». این فقط بخشی از تبلیغ وزارت ارتباطات از رویکرد مثبت مردم به پیام‌رسان‌های داخلی است که البته حالا مشخص شده آنطور که آن‌ها می‌گویند، نیست.

وزارت ارتباطات بعد از #فیلترینگ گسترده شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی، چون #واتساپ و #تلگرام ، تبلیغات گسترده‌ای را برای استفاده مردم از #پیام‌رسان_های_داخلی در سطوح مختلف منتشر کرد. بار‌ها اعلام شد امکانات پلتفرم‌های داخلی در حال ارتقاء است و حتی هفته گذشته خبر خوشی -البته از دید #وزارت_ارتباطات – اعلام شد که «پیام‌رسان‌های داخلی به یکدیگر متصل شدند تا کاربر‌ها از سردرگمی استفاده از چند پیام‌رسان داخلی خارج شوند». دوشنبه، اما خبری منتشر شد که پیام‌رسان‌های داخلی از کار افتاده‌اند و برای اطلاع‌رسانی درخصوص علت آن، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات، ارتباط تصویری ازطریق یک پیام‌رسان خارجی، چون «اسکایپ» با شبکه خبر برقرار کرد تا علت قطع‌شدن پیام‌رسان‌های داخلی را توضیح دهد.

وزیر ارتباطات در روز عید فطر و در جمع مردم در پاسخ به این سؤال که اگر تصمیم‌گیری درباره رفع فیلتر تلگرام، واتس‌آپ و اینستاگرام به او سپرده شود، آیا امروز موافق رفع فیلتر است؟ گفت: «نه. موافق نیستم.» درواقع موضع رسمی وزارت ارتباطات، رفع فیلتر نشدن پلتفرم‌های خارجی و استفاده به‌مراتب بیشتر از پیام‌رسان‌های داخلی است، اما آیا در عمل نیز اینطور است؟ بعد از اختلال گسترده پلتفرم‌های داخلی، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات برای پاسخگویی به سوال مجری شبکه خبر، از طریق «اسکایپ» روی خط برنامه آمد و به سوالات مجری برنامه پاسخ داد که چرا پیام‌رسان‌های داخلی از کار افتاده است. درواقع اینطور می‌توان گفت که وزارت ارتباطات با کمک ِ پلتفرم خارجی، چون اسکایپ توانست نسبت به اختلال پیام‌رسان‌های خارجی اطلاع‌رسانی کند.

در روز‌هایی که وزارت ارتباطات تبلیغات گسترده‌ای در جهت استفاده مردم از پیام‌رسان‌های داخلی کرده، به یکباره این پیام‌رسان‌ها با اختلال گسترده روبه‌رو شدند. احسان خرامید، مدیر روابط عمومی این وزارتخانه، پاسخگوی خبرنگار «هم‌میهن» نبود که چرایی این اختلال و البته استفاده ایشان از پلتفرم «اسکایپ» را توضیح دهند. /رویداد24

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا