اخبار

استفاده از چت جی‌پی‌تی در شهرداری یوکوسوکای ژاپن بلامانع است

هوش مصنوعی هر روز به ما نزدیک تر از دیروز شده و عرصه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماع را تحت سیطره خود قرار می‌دهد.

هوش مصنوعی هر روز به ما نزدیک تر از دیروز شده و عرصه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماع را تحت سیطره خود قرار می‌دهد.
 یکی از محصولات تاثیرگذار و شگرف آن چت #جی‌پی‌تی  (Chat GPT) است که به نظر می‌رسد مقبولیت #سریع_جهانی آن، بعضی از شهرهای جهان را علاقمند به استفاده از آن در مدیریت شهری کرده است. به عنوان مثال، شهر #یوکوسوکا در #ژاپن استفاده آزمایشی از این ربات چت پیشرفته را در همه بخش‌های اداری آن اجرایی کرده است.

#مدیریت_شهری #یوکوسوکا اعلام کرد که همه کارمندان می توانند از #چت_جی‌پی‌تی برای نوشتن پیش‌نویس #نامه‌ها، خلاصه کردن اطلاعات و صورت‌جلسات، بررسی اشتباهات املایی و حتی «ایجاد ایده» استفاده کنند. در بیانیه‌ای که در همین ارتباط صادر شد اظهار امیدواری شده است که این کار باعث بهبود کارایی عملیات و تسریع برخی از کارهایی روزمره شود.

این #شهر همچنین گفت که اطمینان حاصل می‌کند که اطلاعات وارد شده به #چت_جی‌پی‌تی  مانند اطلاعات محرمانه و شخصی، مورد سو استفاده قرار نمی گیرد. بلکه هدف کلی استفاده از این فناوری برای اجرای کارآمد و مؤثر عملیات است و در نتیجه استفاده از آن، کارکنان تنها بر روی کارهایی تمرکز خواهند کرد که فقط یک انسان می تواند آنها را انجام دهد.

البته شهرهای پیشقدم دیگری از جمله دبی کشور امارات و سنگاپور کشور سنگاپور نیز برنامه‌هایی را برای استفاده از چت جی پی تی ترسیم کرده‌اند. با این وجود، بحث‌های گسترده‌ای در مورد فرصت‌ها و خطرات ارائه شده توسط هوش مصنوعی وجود دارد که مورد دوم شامل عدم دقت و سوء استفاده بالقوه توسط کاربران بد و همچنین تأثیر بر مشاغل و تحصیلات است. به عنوان مثال، در اواین ماه جاری، یک شهردار منطقه‌ای استرالیایی گفت که اگر ادعاهای نادرستی که چت جی‌پی‌تی درباره او به اشتراک گذاشته است اصلاح نشود، ممکن است از شرکت بانی آن یعنی OpenAI به دلیل افترا شکایت خواهد کرد و یا در ماه مارس ، ایتالیا ممنوعیت موقت استفاده از آن را به دلیل نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی اعلام کرد هر چند شرکت سازنده همیشه اظهار کرده است که کارکرد این ربات چت با قوانین حفظ حریم خصوصی مطابقت دارد.

گفتنی است چت جی‌پی‌تی جدیدترین مدل زبانی مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط مجموعه OpenAI معرفی شده است و می تواند بر پایه گفتگو هر سئوالی را در هر هر حوزه عمومی و تخصصی مانند فیزیک، ریاضی، برنامه‌نویسی، هنر، معماری و شهرسازی درک کرده و جواب دهد. می توان به راحتی در حین گفتگوی نوشتاری خواست تا یک مطلب علمی را به زبان ساده برایتان توضیح دهد، یا به عنوان مثال یک نوشته 500 کلمه‌ای در مورد موضوع دلخواه شما بریتان بنویسد یا برایتان آهنگ متن بسازد و یا در مورد انتخاب نام مناسب برای شرکت‌تان از آن مشورت بگیرید. نکته جالب این است که برای استفاده از چت جی‌پی‌تی نیازی به هیچ دانش فنی وجود ندارد، در عوض، تمام آنچه باید انجام دهید این است که به گونه‌ای طبیعی و محاوره‌ای شروع به پرسیدن سوال از آن به زبان ملی خودتان کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا