اخبار

استاندار: احساس مسوولیت و همدلی عامل اصلی توسعه آذربایجان‌غربی است

استاندار: احساس مسوولیت و همدلی عامل اصلی توسعه آذربایجان‌غربی استمحمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در جلسه هماهنگی با مدیران بانکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه عملکرد بانک‌ها در حمایت از تولید و اشتغال به هیچ وجه قابل قبول نیست، اظهار داشت: با روند فعلی حمایت سیستم بانکی از تولید و اشتغال هیچ‌گاه به توسعه مدنظر دست نمی‌یابیم.
وی ادامه داد: اگر در سرانه درآمد و آموزشی جزو استان‌های محروم هستیم؛ به دلیل تعلل و کم کاری ما مدیران است.
استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: حجم انبوهی از منابع بانکی در استان وجود دارد اما مشخص نیست این منابع استانی کجا هزینه می شود.
شهریاری اظهار کرد: اشتغال با سرمایه‌گذاری حاصل می‌شود و اگر سیستم بانکی در این شرایط سخت اقتصادی کمک حال تولید و اشتغال نباشد، هیچ گاه به توسعه پایدار دست نخواهیم یافت.
وی گفت: عملکرد ضعیف بانک‌ها در برنامه ملی اشتغال نقطه ضعفی بزرگ برای استان به شمار می‌رود و با توجه به اینکه شرایط اقتصادی و سرمایه‌گذاری در تمام کشور یکسان است، چطور می‌شود در سایر استان‌ها بانک‌ها برای حمایت از تولید با یکدیگر رقابت دارند اما در آذربایجان‌غربی اعتنایی به ایجاد اشتغال ندارند.
استاندار آذربایجان‌غربی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در حمایت از تولید و اشتغال افزود: وضعیت استان در پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ برای حمایت از تولید و اشتغال کمتر از میانگین کشوری است و با این روند توسعه ای محقق نخواهد شد.
وی خطاب به مدیران بانک‌ها گفت: انتظار داریم تا هر چه سریع‌تر نسبت به جذب و پرداخت تسهیلات حمایت از تولید و اشتغال به دور از بروکراسی اداری و بهانه‌های ساختگی اقدام کنید.
تلاش دولتمردان تدبیروامید برای رفع مشکلات بخش تولید و احیای واحدهای راکد و نیمه‌فعال در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان‌غربی آثار ارزشمندی در پی داشته است.
آذربایجان‌غربی با وجود تحریم‌ها و شرایط دشوار اقتصادی روند روبه رشدی را طی یک سال اخیر پشت سر گذاشته و آمارهای مختلف بیانگر جهش اقتصادی این خطه از ایران اسلامی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا