اخبار

استانداری که خواهد آمد؛ آبرویی که برای رسانه نماند!

بالاخره یک تن به عنوان استاندار انتخاب خواهد شد اما خبرسازی های کذب آبرویی برای رسانه نگذاشته، اعتماد مخاطب سرمایه رسانه است و تنها انتشار خبر واقعی و مستند می تواند این اعتماد را بیشتر کند.

به گزارش  باش خبر وبه نقل از آناج، داستان انتخاب استاندار آذربایجان شرقی توسط دولت سیزدهم هر هفته خوان جدیدی را طی می‌کند اما این خوان‌ها نه در فضای واقعی که در خبرسازی رسانه ای برخی رسانه‌‌‌های خبرساز محفلی اتفاق می‌افتد، این بار نیز روز شنبه ی قبل از یکشنبه‌‌‌های تشکیل جلسه هفتگی هیات دولت، خبرسازی شد که فلانی گزینه قطعی شده و فردا هیات دولت او را برای استانداری آذربایجان شرقی انتخاب خواهد کرد.

این رویه پیش از این برای دو گزینه دیگر نیز انجام و اتمام جلسه هیات دولت و عدم انتخاب استاندار برای آذربایجان شرقی، کذب بودن خبر رسانه معلوم الحال را عیان کرده بود اما این عیان شدن‌ها منجر به عدم تکرار انتشار خبر کذب نشد، تا اینجا می‌توان گفت بالاخره یک تن به عنوان استاندار انتخاب خواهد شد اما خبرسازی‌‌‌های کذب آبرویی برای رسانه نگذاشته، اعتماد مخاطب سرمایه رسانه است و تنها انتشار خبر واقعی و مستند می‌تواند این اعتماد را بیشتر کند.

همانطور که پیش تر در تحلیل فضای رسانه ای انتخاب استاندار آورده شده بود، چنین مواردی با دو هدف انجام می‌شود و هدف با توجه به میل رسانه به گزینه مدنظر متفاوت می‌شود، بار اول هدف این بود که گزینه سوزی شود و با انتشار خبرقطعی، فرد مورد نظر با هجمه‌‌‌های مجازی از میان گزینه‌ها حذف شود اما بار دوم قصد این بود که گزینه مطلوب رسانه خبرساز، کارش تمام شده و استاندار شود اما همین خبرسازی هم به ضرر گزینه مطلوب تمام شد.

شنیده‌ها حاکی از آنست که گزینه مطلوب رسانه ی خبرساز همچنان امیدوار به استاندار شدن است و در پشت صحنه لابی سنگینی به کار گرفته است تا آرزوی خود را محقق کند و بر همین اساس رسانه خبرساز سعی دارد در فضای افکار عمومی‌با مشغول سازی افکار با شایعات، گزینه مطلوب خود را از هجمه‌‌‌های مجازی رها کند.

گفته می‌شود برخی نمایندگان مجلس نیز بر عهدی که با گزینه خاص داشتند پایبند هستند و همچنان سعی دارند گزینه خود را به دولت تحمیل کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا