از عوامل اصلی عقب ماندن ساخت مترو کمبود بودجه نبوده و عدم مدیریت درست است.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: از عوامل اصلی عقب ماندن ساخت مترو کمبود بودجه نبوده و عدم مدیریت درست است.

#تبریز، اسماعیل چمنی در ادامهی این جلسه با بیان اینکه ساخت متروی تبریز از دههی هفتاد آغاز شده و هنوزهم به اتمام نرسیده است، گفت: از این رو شیرینی کار بین مردم از بین رفته است، در حالیکه این موضوع در شهرهای دیگر اینگونه نیست و خطوط متروهای آنها خیلی وقت است که به اتمام رسیده است.
وی با اشاره به اینکه اساسیترین مشکل تبریز #ترافیک است، افزود: مترو میتواند نقش پررنگی در حل این مسئله ایفا کند و استفاده از آن برای عموم مردم راحتر و بهتر است.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه اگر بنده #شهردار بودم تمام بودجهی تبریز را صرف ساخت مترو میکردم، عنوان کرد: هر چقدر که زمان طولانی میشود تورم بالا رفته و هزینهها افزایش پیدا میکند اگر امکان دارد منابع بودجهی مترو را افزایش دهیم، چراکه تا پنج سال آینده ترافیک به ابر چالش شهر تبریز تبدیل میشود.
وی خاطرنشان کرد: رییس جمهور منتسب به تبریز است از این روز درخواست جلسهای با آقای پزشکیان داشته باشیم، تا از بودجههای دولتی برای حمل و نقل تبریز استفاده کنیم، اگر امکان دارد کرایهی مترو رایگان شود تا مردم به استفاده از مترو تشویق شوند.
علی راستی نیز در ادامه بیان کرد: حدود ۵ سال گذشته فعل و انفعالاتی در #ساخت_مترو انجام میگرفت، هزاران میلیارد پول در روند ساخت مترو حیف و میل شد، فردی در شورا نبود که بگوید چه اقداماتی انجام میگیرد، بنده این موارد را هرگز فراموش نمیکنم در آن زمان همه سکوت کرده و کسی نگفت این پولها چرا اینگونه هدر میشود.
وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل اصلی عقب ماندن ساخت مترو کمبود بودجه نبوده و عدم مدیریت درست است، عنوان کرد: خریدهایی که بدون اصول و غیرتخصصی انجام گرفت زمانی که شورای اول، دوم، سوم و چهارم باید ورود میکردند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز افزود: مشهد بعد ما کار #مترو را آغاز کرده و به اتمام رسانده است، در این دوره از شورا اقدامات خوبی انجام گرفته مسئولین ما که از تبریز خارج میشوند دیگر مارا فراموش میکنند فقط مجلسی برگزار کرده و مشتاق بهبه و چهچه شنیدن هستند و بجای مشارکت و جذب بودجه برای شهر چوب لای کار مسئولی که کار میکند میگذارد چون خود نتوانسته بود در زمانی که بوده کاری کند.
وی با اشاره به اینکه ترافیک برای الان نبوده و مشکل ۲۰ سال اخیر است، خاطرنشان کرد: تبریز هرساله گفته میشود که قفل میشود اگر واقعا بر اینکارها تمرکز میکردیم، تمامی اقدامات ما به پایان میرسید، تهدید به اخراج، توبیخ، درج در پرونده برای برخی کارکنان مترو درست نیست، برخی از مدیران کارگران را اذیت میکنند.