اخبار

ارزیابی ۶٨ روستای متاثر از زلزله قطور در آذربایجان‌غربی

ارزیابی ۶٨ روستای متاثر از زلزله قطور در آذربایجان‌غربیعباس سیدزکریایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روستاها در شهرستان‌های خوی، سلماس و چالدران قرار داشتند که پنج روستا به صورت میدانی و باقی به صورت غیرحضوری ارزیابی شدند.
وی اضافه کرد: پنج هزار و ٨۵٨ خانوار با ٢۵ هزار و ٩۶ نفر جمعیت در این روستاها ساکن هستند و زندگی می‌کنند.
سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی اظهار داشت: خوشبختانه ارزیابی های انجام شده نشان داد که خسارت جانی در این روستاها وجود ندارد و به برخی از روستاها و منازل خسارت جزئی وارد شده است. 
سیدزکریایی گفت: همه نیروهای جمعیت هلال احمر آماده هستند تا در صورت وجود خسارت‌های احتمالی به حادثه‌دیدگان خدمات‌رسانی کنند.
وی تاکید کرد: نیروهای عملیاتی استان نیز با تجهیزات کامل آماده اعزام به مناطق زلزله‌زده هستند و در صورت اعلام نیاز، اقلام مورد نیاز از جمله چادر، پتو و بسته‌های امدادی به مناطق زلزله‌زده ارسال می‌شود.
زلزله‌ای به بزرگی ۵.۳ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۴ و ۳۳ دقیقه و ۲۹ ثانیه امروز پنجشنبه منطقه “قطور” در استان آذربایجان‌غربی را لرزاند؛ به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در موقعیت ۲۷.۵۰۱ عرض شمالی و ۵۵.۸۸۷ طول شرقی , در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.
قطور یکی از بخش‌های تابعه شهرستان خوی در استان آذربایجان‌غربی در شمال غربی ایران است.
چهارم اسفندماه  پارسال نیز ابتدا منطقه “قطور” و سپس “زرآباد” خوی با زمین‌لرزه نسبتا شدیدی لرزید که این امر در مجموع موجب مصدومیت تعدادی از هموطنان و تلف شدن صدها راس دام، تخریب چهار هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به هزار واحد دیگر در روستاهای خوی و سلماس شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا