اخبار

اردوغان: مشکل ما ایران است نه ارمنستان

مشکل ما با ارمنستان نیست، بلکه مشکل ما در ارتباط با زنگزور و جمهوری آذربایجان است. رویکرد ایران در این موضوع، آذربایجان و ما را ناراحت می‌کند و آن‌ها نیز باید ناراحت شوند.

رئیس جمهور ترکیه در بازگشت از جمهوری آذربایجان گفت: درباره بازگشایی زنگزور، مشکل ما با ارمنستان نیست، مشکل ما در این خصوص با ایران است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه درباره موضوع زنگزور و ارتباط نخجوان با #جمهوری_آذربایجان از این طریق گفت: مشکل ما با #ارمنستان نیست، مشکل ما در این خصوص با #ایران است.

وی افزود: این رویکرد ایران، چه #آذربایجان و چه ما را ناراحت می‌کند و در اصل آن‌ها نیز باید ناراحت شوند.

#اردوغان رئیس جمهور #ترکیه ادامه داد: امیدوارم که این مسئله را در کوتاهترین زمان حل کنیم.

رئیس‌جمهور ترکیه با طرح این ادعا که ایران در این مسیر رویکرد مثبتی ندارد، گفت: اگر رویکرد مثبتی به این موضوع داشتند، امروز ترکیه، آذربایجان و ایران، چه از طریق جاده و چه از طریق راه آهن، با یکدیگر ادغام می‌شدند و شاید «خط پکن- لندن» نیز باز می‌شد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ارمنستان و ایران با ارتباط بین نخجوان و جمهوری آذربایجان مسئله‌ای ندارند، اما باکو به دنبال گرفتن خاک و ایجاد کریدور در منطقه جنوبی ارمنستان است که منجر به تغییر در مرز‌ها می‌شود.

خطوط اتصالی در توافق آتش بس مسکو بین ارمنستان، آذربایجان و روسیه در سال ۲۰۲۰ ذکر شده، اما آذربایجان خواسته‌هایی بیشتری دارد که ارمنستان زیر بار آن‌ها نمی‌رود. /تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا