اخبار

اردبیل رتبه هفتم کشوری اهدای عضو را دارد

اردبیل رتبه هفتم کشوری اهدای عضو را داردمسعود امامی یگانه روز چهارشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی اردبیل افزود: نیاز است با برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی، اهدای عضو در جامعه فرهنگ‌سازی شود و در این زمینه صداوسیما، آموزش و پرورش ودستگاه‌های فرهنگی نقش اساسی دارند.
او با اشاره به اینکه با اهدای عضو جان انسان‌های زیادی نجات می‌یابد، اظهارداشت: روحیه و قداست خانواده اهداکنندگان عضو در جامعه باید حفظ شود و ارزش این اقدام خیرخواهانه و حسنه بسیار والاتر است و در کنار آن باید حمایت از خانواده‌های اهدا کننده نیز مبنای اساسی دستگاه‌های حمایتی قرار گیرد.
امامی‌یگانه افزود: در کارگروه سلامت شهرستان نماینده انجمن اهدای عضو بمنظور پیگیری مطالبات و تعامل بیشتر با دستگاه‌های اجرایی و اتخاذ راهکارهای لازم حضور خواهد داشت.
تاکنون خانواده ۱۴۴ بیمار مرگ مغزی در استان اردبیل اعضای بدن عزیزان خود را به بیماران نیازمند اهدا کرده‌اند و با اهدای این اعضا زمینه حیات دوباره ده‌ها بیمار نیازمند پیوند اعضا در کشور فراهم شد.
پارسال ۲۳ مورد اهدای عضو در استان عملی شد اما از اسفندماه گذشته به علت شیوع کرونا، اهدا و پیوند به حالت نیمه‌تعطیل بوده و فقط موارد اورژانسی اهدا می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا