شهر و شورا -1

ارائه گزارش بازدید کمیته کارشناسی از تجارت‌خانه نصیرزاده/ آخرین روند عملیات مقام سازی عمارت ساعت تشریح شد

گزارش بازدید کمیته کارشناسان کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب‌وکار شورای اسلامی شهر تبریز از تجارت‌خانه نصیرزاده در پنجاه و یکمین جلسه این کمیسیون ارائه و موردبحث و بررسی قرار گرفت.

گزارش بازدید کمیته کارشناسان کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب‌وکار شورای اسلامی شهر تبریز از تجارت‌خانه نصیرزاده در پنجاه و یکمین جلسه این کمیسیون ارائه و موردبحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش باش خبر وبه نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تبریز، پنجاه و یکمین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، #گردشگری و بهبود #فضای_کسب‌وکار شورای اسلامی شهر #تبریز با سید کاظم زعفرانچیلر، علی نوای باغبان و کارشناسان این کمیسیون صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد.

حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر، رئیس کمیسیون #سرمایه‌گذاری، #گردشگری و بهبود فضای کسب و کار #شورای_اسلامی_شهر تبریز اظهار کرد: دستور جلسه امروز مربوط به تشریح آخرین وضعیت #تجارت_خانه نصیرزاده بوده که در خصوص بازدید اخیر کارشناسان از این مجموعه گزارشی را استماع خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب‌وکار شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: دستور دوم جلسه امروز نیز مربوط به عملیات مقام سازی عمارت ساعت بوده که در این خصوص هم گزارشی در رابطه با آخرین اقدامات صورت گرفته ارائه و مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: ساختمان تجارتخانه نصیرزاده تنها ساختمان باقی‌مانده از تجارتخانه‌های فعال در تبریز است که به همت آقای هاشمی بعد از خریداری و تملک، مورد حفاظت و مرمت قرار گرفته است، این ساختمان ارزشمند که قدمت آن اواخر قاجار و اوایل پهلوی اول است در شریعتی شمالی تبریز واقع شده و عملیات مرمتی آن در حال تکمیل است.

زعفرانچیلر افزود: تجارت خانه نصیرزاده دارای ۶۰۰ مترمربع عرصه و ۸۵۰ مترمربع اعیانی است که در حال حاضر کاربری آن احیا شده و از امروز به عنوان تجارت‌خانه و گالری فرش نفیس و تاریخی فعالیت خود را آغاز کرد.

در این جلسه از آقای هاشمی به پاس زحماتش در راستای حفاظت و مرمت تجارت خانه نصیرزاده توسط اعضای کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

در ادامه پنجاه و یکمین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز آخرین روند عملیات مقام سازی عمارت ساعت توسط حوزه عمرانی شهرداری منطقه هشت تبریز تشریح شده و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سید کاظم زعفرانچیلر، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز مطرح کرد: از مجموعه ذیربط گردشگری به دلیل عدم ارائه شناسنامه اماکن تاریخی گله‌مندیم، قرار بر این بود این شناسنامه پیش از این به دستمان برسد که تاکنون نرسیده است.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: لازم است برای اماکن تاریخی شناسنامه کاملی تهیه شده و تمامی موارد در آن ثبت و ضبط گردد، همچنین در این باره به گردآوری تاریخ شفاهی اقدام شود مثلا با تنظیم کننده ساعت این عمارت مصاحبه ای ترتیب داده شده و پیرامون شغلی اش مواردی پرس و جو شود.

زعفرانچیلر با بیان اینکه موزه تاریخی ساعت حتی مجهز به نسخه الکترونیکی و QR کد نیست، گفت: لازم است ابتدا تمام ابعاد و پروتکل های مربوط به عمارت ساعت تهیه و گردآوری شده و پس از استماع برنامه های مجموعه های ذی‌ربط برای نگهداری این مجموعه تصمیمات جدی اتخاذ شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا