اخبار

ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و معیشتی در روستای درین سو شهرستان هشترود

در راستای اجرای نذر آب ۶ کاروان سلامت هلال احمر استان در روستای کم برخوردار درین سو از توابع بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود مستقر و اقدام به ارائه خدمات متنوع بهداشتی درمانی و معیشتی و حمایتی نمود

به گزارش باش خبر ؛ روز پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ با حضور دکتر حمید منجم مدیر عامل جمعیت #هلال_احمر استان آذربایجان شرقی و دکتر پاشایی فرماندار شهرستان هشترود ،
کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان و هشترود با مشارکت داوطلبان ، جوانان ، امدادگران ،#کادر_درمان ، پزشکان داوطلب ،اعضای تیم های سحر ، #گروههای_جهادی ، فرمانده س.پ.اه نظر کهریزی و بسیجیان پایگاه مقاومت ش.ه.دای هلال احمر در روستای درین سو مستقر و اقدام به ارائه خدمات رایگان نمودند.

🔹غبار روبی و عطر افشانی مزار ش.ه.دای روستا و اجرای طرح نیابت

بمنظور گرامیداشت یاد و خاطره ش.ه.دا، مدیر عامل استان و هیئت همراه در بدو ورود به روستای درین سو با حضور در مزار ش.ه.ی.دان جهانی ، ضمن عطر افشانی و اهدای شاخه گل و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی‌با نثار فاتحه ای، به روح مطهر ش.ه.دا ادای احترام کرده و در راستای تجلیل از مقاومت و صبوری خانواده‌های ش.ه.دا با حضور در منزل دو تن از ش.ه.دا در قالب طرح نیابت با مادران ش.ه.ی.دان یداله حنفی زاده و علی غریب پور دیدار و با آرمان‌های ش.ه.دا تجدید میثاق نمودند.

در این دیدارها دکتر حمید منجم با تجلیل از صبوری مثال زدنی مادران ش.ه.دا ، تکریم و تجلیل از ایشان را وظیفه همگان دانست.

🔹افتتاح خانه هلال ش.ه.دای درین سو

بمنظور ایجاد آمادگی اهالی روستای درین سو و افزایش تاب آوری خانواده‌های روستا در ‏برابر خطرات و کاهش خسارات ناشی از عوامل طبیعی و حوادث و بلایا خانه هلال ش.ه.دای درین سو افتتاح و آقای حاج کرم محمدی بعنوان مسئول خانه هلال ش.ه.دای درین سو معرفی شد.

🔹دکتر منجم در آیین افتتاح این خانه هلال ابراز امیدواری کرد با مشارکت و همراهی اهالی روستا شاهد برگزاری کلاس های امدادی و تربیت #امدادگران از میان جوانان درین سو باشیم.

🔹توزیع ۵۲ بسته معیشتی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال

همچنین در راستای کاهش اثرات تنش آبی در این روز بیش از ۵۲ بسته معیشتی در قالب طرح نذر آب ۶ در بین خانوارهای روستای درین سو توزیع گردید که ارزش ریالی آنها بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال بر آورد می‌شود.

🔹#دیوار_مهربانی

در این روز اعضای تیم سحر اقدام به برپایی دیوار مهربانی کرده و تعداد ۱۳۰ ثوب انواع البسه کودکان و زنان و مردان از محل اهدایی خیرین و داوطلبان در میان اهالی روستا پخش کردند که ارزش ریالی طرح مزبور نیز ۳۰۰ میلیون ریال تخمین زده می‌شود.

🔹ارائه #خدمات_دارویی و درمانی رایگان

در این روز بیش از ۲۰۰ تن از اهالی روستای درین سو و روستاهای اطراف توسط پزشکان عمومی و تخصصی و زنان زایمان مورد ویزیت قرار گرفتند که ۴ نوع خدمت دارویی و درمانی به آنها ارائه گردید که می‌توان به تعدادخدمات پرستاری ۱۵۰نفر،تعداد خدمات مامایی ۴۰ نفر،تعداد خدمات دارویی تقریبا ۱۸۰ نسخه و خدمات دندانپزشکی شامل کشیدن و فلوراید تراپی ۷۰ نفر اشاره کرد

🔺تجلیل فرماندار هشترود از خدمات هلال احمر

دکتر پاشایی فرماندار شهرستان هشترود و هیئت همراه نیز با حضور در روستای درین سو از بخش‌های مختلف کاروان سلامت بازدید و از زحمات و خدمات داوطلبانه دارویی و درمانی و معیشتی و حمایتی رایگان جمعیت هلال احمر تقدیر و تشکر نمود.

گفتنی است ؛ در این روز دکتر ابراهیمی مشاور مدیر عامل ، علی شهودی معاون داوطلبان ، حسین زمانی فرمانده سپاه نظر کهریزی و بهزاد اصلانی رئیس هلال احمر شهرستان هشترود بهمراه ۴۰ نفر از اعضا و داوطلبان و جوانان و کادر ایفای نقش نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا