اخبار

ادعای آذربایجان در خصوص برنامه‌ریزی ایران برای «کودتا» با دستگیری چند شهروند

مقامات امنیتی جمهوری آذربایجان مدعی‌اند ۹ شهروند به رهبری شخصی به‌نام «آخوندزاده» از اعضای گروه «حسینیون» هستند که ارتباطات زیادی با ایران داشته و به دنبال برنامه ریزی برای کودتا در این کشور هستند.

دیروز برخی رسانه‌های نزدیک به دولت آذربایجان با اشاره به بیانیه وزارت کشور، سرویس امنیتی و دادستانی کل این کشور از دستگیری ۹ شهروند به اتهام «همکاری با سرویس امنیتی ایران» و برنامه‌ریزی برای «#کودتا» و «#سرنگونی_دولت و #ترور چهره‌های برجسته» خبر داده‌اند.

آنها مدعی‌اند این افراد به رهبری شخصی به‌نام «آخوندزاده» از اعضای گروه «#حسینیون» هستند که ارتباطات زیادی با ایران داشتند.

بعد از ماجرای مشکوک حمله به سفارت #باکو در #تهران، حاکمیت #آذربایجان به هر بهانه‌ای موجی از بازداشت‌ها به راه انداخته که حدود ۴۰۰ نفر تخمین زده می‌شود؛ چنانکه بازداشت ۶ نفر در فروردین امسال به اتهام همکاری با سرویس‌های امنیتی ایران جهت بی‌ثبات کردن اوضاع و «برنامه‌ریزی برای #کودتا» بود.

از طرفی نزدیک‌تر شدن روابط #آذربایجان و رژیم صهیونیستی با افتتاح متقابل سفارت، موجی از انتقادات را در پی داشت؛ پرواضح است که رژیم‌صهیونیستی قصد شیطنت کنار مرزهای #ایران را دارد، چنان‌که در دیدارهای متقابل بر این گزاره اذعان شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا