اخبار

اختصاص ۱۸۹ میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه تبریز – اهر

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت تکمیل بزرگراه تبریز - اهر برای کاهش فشار ترافیکی در این مسیر، گفت: در سال جاری ۱۸۹ میلیارد تومان برای تکمیل این بزرگراه اختصاص یافت.

امیر بخشی‌زاده روز دوشنبه در جلسه بررسی وضع پروژه‌های راه‌سازی، راه‌های روستایی و اجرای پروژه کمربندی شرقی اهر افزود: از این میزان اعتبار، ۱۲۵ میلیارد تومان از منبع ماده ۵۶ و منابع بانک ملت جذب شده و ۶۴ میلیارد تومان دیگر نیز از منابع این اداره کل اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه با تخصیص اعتبار ابلاغی و جذب آن، بدهی ۸۵ میلیارد تومانی به #پیمانکاران پروژه #بزرگراه #تبریز – اهر پرداخت می‌شود، اظهار کرد: برای تکمیل این بزرگراه نیاز به ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر وجود دارد.

مدیرکل راه و #شهرسازی #آذربایجان‌شرقی گفت: به دلیل تکمیل نبودن پروژه کمربندی شرقی اهر، فشار #ترافیکی روزانه خیابان بهار این شهر را قفل می‌کند و اگر #حادثه غیرمترقبه ای در این مسیر اتفاق بیفتد، امکان تردد و هدایت بار ترافیکی وجود نداشته و این موضوع روند امدادرسانی را مختل می‌کند.

بخشی زاده، بر لزوم مشارکت شهرداری اهر در اجرای پروژه کمربندی شرقی اهر تاکید کرد و ادامه داد: الحاق کمربندی شرقی به صورت ۲ بانده به محدوده شهری اهر برای توسعه محدوده شهری ضروری بوده و در صورت تکمیل آن از شکل‌گیری سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی جلوگیری می‌ شود.

وی با اشاره به خلع‌ ید پیمانکار پروژه کمربندی جنوبی اهر، یادآور شد: بهمن‌ سال گذشته به دلیل عدم فعالیت و پیشرفت پروژه ارتقای این کمربندی به بزرگراه با اعمال ماده ۴۸ پیمانکار از ادامه کار منع شد و قرار است تا ماه‌های آینده با برگزاری مناقصه پیمانکار جدید انتخاب و اجرای پروژه پیگیری شود.

معطلی ۱۳ ساله پروژه کمربندی شرقی اهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: طبق تفاهم‌نامه مشترک رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و معاون وزیر راه و شهرسازی، اجرای زیرساخت‌های کمربندی شرقی تا مرحله آسفالت‌ریزی بر عهده‌ راهداری است.

اورجعلی علیزاده، عدم تملک اراضی و آزادسازی محدوده پروژه کمربندی شرقی را فرآیند زمانبر دانست و افزود: اصلی‌ترین مشکل برای تاخیر در اجرای این پروژه، عدم تملک اراضی و آزادسازی حریم است و حدود ۱۰ سال قبل قرار شد پروژه کمربندی شرقی به محدوده شهری اهر الحاق شود و شهرداری اهر در اجرای این پروژه مشارکت کند.

وی با بیان اینکه پروژه کمربندی شرقی اهر طبق موافقت‌نامه به‌ صورت چهار خطه ساخته می‌شود، گفت: شرط اصلی‌ برای ساخت کمربندی شرقی، آزادسازی حریم و تملک اراضی محدوده پروژه است در غیر این‌صورت این پروژه با مشکلاتی مواجه می شود و پیمانکار نمی‌تواند عملیات راه‌سازی را اجرایی کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به استفاده از ماشین‌آلات راهداری برای شروع عملیات خاکبرداری و خاک‌ریزی پروژه کمربندی شرقی اهر تا زمان انتخاب پیمانکار، اظهار کرد: با توجه به این‌که ترافیک روزانه خیابان بهار موجب نارضایتی شهروندان اهری می‌شود، تکمیل پروژه کمربندی شرقی اهر برای کاهش بار ترافیکی از داخل شهر و هدایت مسافران شهرهای همجوار ضروری است.

علیزاده ادامه داد: راهداری استان و شهرستان اهر برای تسریع در تکمیل پروژه کمربندی شرقی اهر آمادگی لازم را دارد و اگر آزادسازی حریم پروژه انجام شود، اجرای پروژه تسریع می‌شود.

وی با اشاره به این‌که پروژه کمربندی شرقی اهر در سال ۱۳۸۹ به مناقصه واگذار شده است، یادآور شد: این پروژه ۱۳ سال معطل مانده و اگر هر سال ۳۰۰ متر از پروژه ساخته شده بود، اکنون به بهره‌برداری می‌رسید و دلیل عدم تکمیل پروژه نبود اعتبار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی گفت: امضای تفاهم نامه مشترک در کمیسیون عمران مجلس توسط وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری، بهترین فرصت برای تکمیل پروژه کمربندی شرقی اهر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا