اخبار

احیای باغ‌های لاله وارد فاز عملیاتی شد

شهردار منطقه هفت تبریز اعلام کرد: احیای باغات لاله وارد فاز عملیاتی شد.

به گزارش شهریار، محمد علی سلیمی با بیان این مطلب گفت: پس از انجام بررسی و تحقیقاتی که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی بر خاک و موقعیت این باغات صورت گرفت، طراحی آن انجام و اینک به فاز عملیاتی خود رسیده است.
وی در تشریح اقداماتی که در باغات لاله در دست اقدام است، اظهار داشت: عملیات تسطیح و خاک برداری آن در فاز نخست آغاز شده و توسط اکیپ های فنی عمرانی منطقه در دست اقدام است.
سلیمی با اشاره به اینکه باغات لاله یکی از طرح های نو در تبریز بوده و در وسعت ۳۵ هزار متر مربع اجرا خواهد شد، افزود: باغات لاله در مسیری از جنوب غرب تبریز واقع شده که در ادامه آن باغات مردمی وجود داشته و در نقطه اتصال آن به اتوبان کسایی نیز در بخش های مختلف مردم در فضاهای کوچک اما پر رونق اقدام به فروش محصولات باغات خود می کنند که احیای باغات لاله در قالب باغات میوه می تواند فضاهای موجود را ساماندهی و هماهنگ کند.
شهردار منطقه با اشاره به طرح ایجاد باغات میوه در این منطقه گفت: با توجه به کیفیت آب و خاک این منطقه، کاشت درختان مثمر باعث حفظ و بهره مندی درست از نعمت آب و خاک این منطقه خواهد شد و در عین حال با ایجاد فضاهای پنج هزار متری امکان کاشت درختان متنوع میوه همخوان با خاک منطقه امکان بهره وری اقتصادی از یک سو و ایجاد نشاط و گردگشری باغ میوه را فراهم آورد.
/ شهریارنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا