اخبار

احداث شبکه فاضلاب زیباشهر مراغه با سه میلیارد تومان اعتبار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه از احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری زیباشهر خبرداد و گفت: برای این منظور حدود سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

ابراهیم سلیمانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح احداث شبکه جمع آوری فاضلاب شهرک زیبا شهر مراغه در مدت زمان یک سال اجرا و آماده بهره برداری شده است.

وی ادامه داد: احداث شبکه جمع آوری فاضلاب زیباشهر از مطالبات مهم اهالی این منطقه برای بهره مندی از زیرساخت های شهری بود که با پیگیری های شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، فرماندار مراغه و نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی محقق شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا، با پیگیری‌ها و طراحی‌های انجام شده آغازعملیات کلنگ زنی پروژه فاضلاب شهرک زیبا شهر توسط مسوولان استانی و شهرستانی از هفتم مهرماه سال ۱۳۹۸ دربرنامه عملیاتی این شرکت قرار گرفت که در مدت زمان ۱۲ ماه کاری با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و بطول ۷.۵ کیلومتر به پایان رسید.

سلیمانی گفت: احداث شبکه جمع آوری فاضلاب شهرک زیبا شهر در سه شیت شامل شیت های با لوله های ۱۵۰، ۲۰۰ و ۳۱۵ میلی متری پلی اتیلن شامل ۱۶۰ منهول اجرا شده است.

وی افزود: اجرای این طرح در شهر زیباشهر زمینه ساز بهره مندی حدود پنج هزار و ۶۰۰ نفر از جمعیت تحت پوشش این منطقه می شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۵۰ درصد از انشعابات فاضلاب نصب شده و در یک ماه آینده نیز ۵۰ درصد بقیه انشعابات نصب خواهد شد.

وی افزود: با اتمام عملیات نصب انشعابات شبکه فاضلاب در این شهرک تعداد جمعیت تحت پوشش از شبکه جمع آوری فاضلاب شهرستان به بالای ۹۵ درصد خواهید رسید.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا