اخبار

اجرای ۱۰۰ عملیات اطفای حریق پوشش گیاهی در همدان

اجرای ۱۰۰ عملیات اطفای حریق پوشش گیاهی در همدانمحمدرضا بیاناتی روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: زمین‌های بدون استفاده در سطح شهر هم اکنون با پوشش خشک علفزار همراه است و افزایش دمای هوا و هرگونه سهل انگاری از سوی مردم منجر به بروز آتش سوزی می شود.
وی بیان کرد: همین مساله منجر به افزایش عملیات های آتش نشانان همدان شده و تابستان اوج عملیات اطفای حریق است.
بیاناتی خاطرنشان کرد: پوشش گیاهی طبیعت همدان نیز هم اکنون به دلیل گردش و تفریح خانواده ها مستعد آتش سوزی است که انتظار داریم مردم در پیشگیری از آتش سوزی در پوشش های گیاهی خشک همکاری لازم را داشته باشند.
وی اضافه کرد: مواردی مانند ته سیگار روشن، چوب نیم سوخته و سوختن ذغال بیشتر خطر را برای بروز آتش سوزی های مهیب در دل طبیعت دارند و انتظار داریم مردم از خاموشی کامل آن اطمینان حاصل کنند.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان اظهار داشت: امسال به‌ دلیل افزایش بارش باران، پوشش‌های گیاهی قابل اشتعال در فصل گرما نیز بیشتر شده و مردم باید توجه جدی به هشدارها پیرامون آتش سوزی در این مناطق داشته باشند.
سه هزار هکتار باغ های حریم شهر همدان و ۵۸۰ هکتار پارک‌ و فضای سبز داخل محدوده در همدان وجود دارد که وسعت برخی از نقاط به ویژه حاشیه نشین ها را علف های هرز و خشکیده پوشانده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا