اخبار

اجرای طرح «مدرسه تابستانه مهارت» در آذربایجان‌شرقی

علی مشایخی اظهار کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی به تبعیت از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، آموزش‌های مهارتی را با رویکرد مهارت محور، خلاق و اشتغال بنیان به تمامی مردم استان در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد، آموزش در محیط کار واقعی چون اصناف و بنگاه‌های اقتصادی و آموزش جوار کارگاهی سراسر استان ارائه می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی گفت: با اجرای طرح «مدرسه تابستانه مهارت» با همکاری مجموعه‌های فرهنگی، پایگاه‌های بسیج، #مساجد و امامزادگان که محل رفت و آمد چهره‌های فرهنگی استان هستند، می‌خواهیم تلفیقی از فرهنگ #مهارت را جا بیندازیم و بتوانیم آینده سازان #جمهوری_اسلامی ایران را از امروز برای ورود به #بازار کار آماده کنیم و مسیر شغلی و تحصیلی آن‌ها را رقم بزنیم.

علی مشایخی اظهار کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای #آذربایجان_شرقی به تبعیت از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، آموزش‌های مهارتی را با رویکرد مهارت محور، خلاق و اشتغال بنیان به تمامی مردم استان در #مراکز_دولتی و آموزشگاه‌های آزاد، #آموزش در محیط کار واقعی چون اصناف و بنگاه‌های اقتصادی و آموزش جوار #کارگاهی سراسر استان ارائه می‌کند.

وی افزود: این آموزش‌ها در راستای ایجاد فرصت‌های اشتغال و آماده سازی نیروهای متعهد، متخصص و ماهر جهت ورود به #بازار کار و بنگاه‌های اقتصادی ارائه می‌شود تا افراد بتوانند بخشی از مسائل و مشکلات معشیت و زندگی خود را حل کنند و به درآمد برسند.

وی ادامه داد: امروزه حلقه #مفقوده برای ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی جوانان، مسئله مهارت و مهارت آموزی است. هر کسی که در این جامعه، مهارت انجام کاری را داشته باشد، قطعا بیکار نخواهد ماند و با یک #فرصت_شغلی خواهد توانست در قالب ایجاد کسب و کارهای خرد و نوپا و یا بنگاه‌های اقتصادی، شغلی را آغاز کرده و درآمدزایی کند.

مشایخی با بیان این‌که جنس #بیکاری در استان ما از نوع بیکاری فارغ التحصیلان #دانشگاهی، نخبگان و افراد صاحب علم و متخصص است، اظهار کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، محلی برای ارتقای مهارت و تجهیز افراد به سلاح مهارت است که می‌تواند فرصتی برای ورود به #بازار_کار ایجاد کند.

وی در خصوص برنامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای برای دانش آموزان، گفت: خانواده‌های عزیز می‌توانند فرزندان خود را در قالب طرح‌های مختلف آموزش فنی و حرفه‌ای به مراکز ما بفرستند تا با استفاده از آموزش‌های مهارتی، آن‌ها را برای آینده‌ شغلی خود آماده کنند.

وی افزود: یکی از طرح‌هایی که در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اولویت شورای عالی اشتغال در سال ۱۴۰۲ به امضای ریاست جمهور و وزیر کار رسیده است، بحث ایجاد «مدرسه تابستانه مهارت» است. این مدرسه با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در دو رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال با بهره گیری از ظرفیت آموزشگاه‌های آزاد و مراکز دولتی اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: زیبایی طرح مدرسه تابستانه مهارت، آنجا است که مساجد، پایگاه‌های بسیج، امامزادگان و مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی استان نیز پای طرح آمده و ظرفیت خود را برای آموزش‌های مهارتی و ارتقای توانمندی‌های شغلی دانش آموزان در دو رده سنی پای کار آوردند.

وی ادامه داد: یکی از مکان‌هایی که توانستیم از آن بهره برداری خوبی در این زمینه داشته باشیم، مساجد مهارت محور است؛ مساجدی که طرح‌های تابستانه داشته و آن‌ها را در قالب استانداردهای فنی و حرفه‌ای با استفاده از کارگاه‌ها و مربیان فنی و حرفه‌ای و یا مربیان برون سازمانی برگزار می‌کنند. یکی از مجموعه‌های فرهنگی مذهبی تبریز که تجربه بسیار خوبی نیز در راستای اجرای این طرح به دست آوردیم، امامزاده سیدحمزه است که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تحت تفاهم نامه‌ای بین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان ارائه شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا