اخبار

اجرای طرح تردد زوج و فرد خودروها از شنبه در تبریز دوباره آغاز می‌شود

به گزارش جمعه ایرنا بهروز مهدوی در یک گفت و گوی خبری درباره نحوه اجرای این طرح افزود: با توجه به نقش حمل و نقل و میزان آلایندگی خودروها در آلودگی هوای تبریز، اجرای دوباره این طرح در کارگروهی در همین راستا تصویب شد و بررسی جوانب مختلف اجرای این طرح و بازدید از مرکز کنترل نشان می دهد که از روز شنبه می توان آن را با موفقیت اجرا کرد.
وی اظهار داشت: پایداری شرایط جوی هوا در روزهای گذشته موجب آلودگی هوای تبریز شده بود و در صورت تداوم این وضعیت در روزهای آینده و افزایش آلاینده های جوی، می تواند هوای این شهر را برای گروه های سنی مختلف ناسالم کند.
مهدوی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در تبریز برای پیشگیری از شیوع کرونا، ادامه داد: منع تردد شبانه خودروها از ساعت ۹ شب تا ۴ بامداد تا اعلام ستاد مبارزه با کرونا برای پیشگیری از دورهمی های خانوادگی همچنان پابرجاست.
قائم مقام شهردار تبریز نیز  با قدردانی از فعالیت مجموعه حمل ونقل و ترافیک شهرداری گفت: هوشمندسازی ترافیک شهر علاوه بر ایجاد نظم ترافیکی می تواند در کاهش آلودگی هوای شهر تبریز نیز موثر باشد.
رسول موسایی، افزود: در سال های گذشته اثرات مثبت اجرای طرح زوج و فرد و LEZ در کاهش آلودگی هوا مشخص شده، بنابراین امید است با کنترل مکانیزه تردد خودروهای ورودی در محدوده مشخص شده، بتوان دوباره به نتایج مطلوب دست یافت.
اصغر آدی بیگ، مدیرعامل سازمان حمل نقل و ترافیک شهرداری تبریز نیز با ارائه گزارش و عملکرد این سازمان گفت: عملیات نصب ۲۰ دستگاه دوربین در محدوده مرکزی شهر و محدوده اجرای طرح زوج و فرد در حال اتمام بوده و امسال نصب ۴۰ دستگاه دوربین ثبت سرعت و پلاک خوان را در برنامه کاری این سازمان قرار دارد.

/ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا