اخبار

اجاره‌های چند میلیونی با حقوق کارگری/بچه داشته باشید، خانه اجاره نمی‌دهیم

فصل بهار آغاز خانه به دوشی مستاجران و گشتن در املاکی‌های شهر برای پیدا کردن خانه‌ای مناسب با بودجه خانواده‌هاست. از دو سال قبل که اجاره مسکن به صورت سرسام آوری افزایش یافته پیدا کردن خانه مناسب برای خانواده‌های تبدیل به آرزویی محال شده است.

در دوسال گذشته اجاره و رهن خانه سه تا چهار برابر شده و این در حالی است که اکثر اجاره نشینان که جزء کارگران و مشاغلی با درآمد پایین هستند، افزایش چندانی در حقوق‌هایشان نداشته‌اند.

حقوق ۵ میلیون، اجاره سه میلیون!

امسال حقوق کارگران با قانون کار با افزایش ۱۵ درصدی قرار است نزدیک به پنج میلیون تومان شود اما قبل از افزایش حقوق‌ها متوسط اجاره در تبریز به سه میلیون رسیده و جالب اینجاست که چنین اجاره‌هایی برای آپارتمان‌های ۶۰ تا ۷۰ متری است.

موضوع عجیب دیگر این است که دیگر اجاره‌های پنج تا ده میلیونی چندان عجیب نیست و آگهی‌های اینترنتی و پرس‌وجو از بنگاه‌های املاک نشان می‌دهد آپارتمان‌های بزرگ در مناطق خوب اجازه‌های نزدیک به ده میلیون دارند!

بچه داشته باشید، خانه نداریم!

از سوی دیگر پیدا کردن خانه در تبریز و دیگر کلانشهرها برای خانواده‌های دارای فرزند سخت‌تر شده و بسیاری از صاحب خانه‌ها یکی از شروط اجاره منزل را نداشتن فرزند عنوان می‌کنند! موضوعی که تضادی بسیار با تبلیغ و تشویق دولت برای فرزندآوری دارد.//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا