یعقوب وحیدکیا عصر امروز در گفتوگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت ایستگاه گازران خط یک متروی تبریز اظهار کرد: عملیات عمرانی پروژه ایستگاه ۱۴ خط یک مترو تبریز در موعد مقرر به پایان رسید و خوشبختانه با تلاش شبانهروزی دستاندرکاران شاهد اتمام این پروژه و آغاز مسافرگیری در آن هستیم.
سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی با بیان اینکه صداقت و شفافیت در انجام پروژهها و اطلاعرسانی صحیح به شهروندان مورد تاکید شهردار تبریز است، گفت: نصب روزشمار در پروژهها بهترین راهکار برای تسریع روند اجرای پروژههای عمرانی است.
وی ادامه داد: بر این اساس امروز دومین وعده ناوگان حملونقل شهری مبنی بر اتمام پروژه ایستگاه گازران با تلاشهای مجموعه سازمان، پیمانکاران، مشاوران، تکنسینها و کارگران عملی شد.
وحیدکیا یادآور شد: پیشتر ایستگاه لاله مطابق روز شمار و حتی چهار روز زودتر از موعد مقرر پایان یافته بود. ایستگاه گازران با زیربنای ۱۳ هزار متر مربع و با دسترسی شمالی و جنوبی به اتمام رسیده است.
وی از هزینهکرد بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان در این ایستگاه خبر داد و افزود: هزینههای کل ایستگاه با احتساب پلهبرقیها، آسانسورها، سیستم LPS، RS و دیگر تجهیزات به کار رفته بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان است.
سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، یادآور شد: این ایستگاه در عمق ۲۵ متری از سطح خیابان و به علت بالا بودن سطح آبهای زیر زمینی و مجاورت با ساختمانهای قدیمی با کار مهندسی دقیق و تخصصی اجرا شده است.
وحیدکیا از بهکارگیری پنج هزار تن میلگرد در این پروژه خبر داد و تصریح کرد: در این ایستگاه ۱۲ کیلومتر سازه نگهبان به صورت شمع مسلح و پلاستیک برای آببندی اجرا شده است.
وی، میزان بتنریزی در ایستگاه ۱۴ خط یک مترو تبریز را بیش از ۴۰ هزار متر مکعب اعلام کرد و متذکر شد: بالغ بر ۲۸ هزار متر مربع قالببندی سازه، ۷۲ هزار متر مکعب خاکبرداری، پنج هزار متر مربع سنگکاری و سه هزار و ۳۰۰ متر مربع کاشیکاری در این پروژه انجام شده است.
وحیدکیا خاطرنشان کرد: این ایستگاه با سکوی جزیرهای با بهرهگیری از توان معماران متخصص به صورت معماری ایرانی طراحی و اجرا شده است.//فارس