اخبار

ابطال گواهی فوت ۹ خدمه کشتی سانچی با رای دادگاه: مفقودالاثر هستند

به گزارش باش خبر به نقل از روزنامه شرق : دادگاهی در ایران گواهی فوت ۹ خدمه کشتی سانچی را باطل کرده است.

نفتکش ایرانی سانچی در ١٦ دیماه سال ١٣٩٦ در آب‌های دریای چین با کشتی فله‌بر چینی برخورد کرد و آتش گرفت. سانچی با ۳۲ خدمه، حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی به مقصد کره جنوبی بود. کشتی سانچی هشت روز در آتش سوخت و در نهایت غرق شد. تنها پیکر سه تن از خدمه کشتی پیدا شد.

طبق گزارش امروز روزنامه شرق، شعبه ۱۱۵ دادگاه عمومی حقوقی مجتمع شهید باهنر تهران، گواهی‌های فوتی که از سوی سازمان ثبت‌احوال کل کشور صادر شده بود، خلاف قانون شناخت و باطل کرد.

مطابق استدلال دادگاه شعبه ۱۱۵ از مجتمع شهید باهنر تهران، هیچ‌کدام از دلایل و ادله‌ای که شرکت ملی نفت‌کش ایران، سازمان ثبت‌احوال کل کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دادگاه ارائه داده بودند تا نشان دهند گواهی فوت را درست صادر کرده‌اند، مورد پذیرش دادگاه قرار نگرفت و رای به نفع خانواده‌های خدمه کشتی سانچی صادر شد.

برخی از خانواده‌ها معتقدند که آن‌ها زنده‌اند، روزنامه شرق هم دلیل این خانواده‌ها را «بیش از هزارو ۲۰۰ تماسی» عنوان می‌کند که در آن تماس‌ها، «تماس‌گیرنده می‌گفت فرد ایرانی‌تباری این شماره‌ها را به آنها داده و درخواست کرده به صاحب شماره‌ها اطلاع دهند که آن‌ها زنده‌اند.»

سال گذشته ایسنا، خبرگزاری دانشجویان ایران نیز در گزارشی به این ۱۲۰۰ تماس اشاره کرد و به نقل از پدر یکی از خدمه سانچی نوشت که این تماس‌ها از نقاطی مانند مالدیو، تایوان، نیوزیلند، جنوب چین و … بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا