اخبار

آیا خمز می تواند تراکتور را چهارم کند؟

تیم فوتبال تراکتور پس از آمدن پاکو خمز اسپانیایی متحول شده و بازی های خوبی از خود به نمایش گذاشته و در چهار هفته مانده به پایان رقابت های این فصل، یکی از مدعیان کسب عنوان چهارمی است و باید منتظر ماند و دید که آیا این مربی با دانش اسپانیایی می تواند رده چهارم جدول را به نام تراکتور ثبت کند؟

۱۶ بازی از زمانیکه خمز بر روی نیمکت تراکتور نشست می گذرد این سرمربی اسپانیایی در نخستین بازی خود با تراکتور در هفته دوازدهم در تهران به مصاف پیکان رفت و در این بازی توانست سه امتیاز را برای تراکتور دشت کند.

مرد اسپانیایی #تراکتور در ۱۶ بازی گذشته در لیگ برتر، در هشت بازی برنده شده، چهار بازی را واگذار کرده و در چهار بازی نیز به تساوی مقابل #حریفان رضایت داده است و در مجموعه ۲۸ امتیاز به جمع امتیازات تراکتور اضافه کرده و با میانگین ۱.۷۵ امتیاز برای هر بازی عملکردی به مراتب از قربان #بردیف که میانگین امتیازی اش ۱.۳۶ برای هر بازی بود، از خود به نمایش گذاشته است و همین موجب تمدید قرار داد وی از سوی باشگاه تا پایان سال ۲۰۲۴ شد.

آیا خمز می تواند تراکتور را چهارم کند؟

نباید این نکته را فراموش کرد که در بازی هایی که تراکتور بازنده بازی شده یا محمد رضا اخباری سنگربان نخست تیم در ترکیب نبوده و از این کمبود و نبود جایگزین مطمئن برای وی، ضربه خورده یا روز شانس تراکتور نبوده و این تیم بازنده از زمین خارج شده است.

اگر تراکتور #خمز این شکست ها را که به زعم همه کارشناسان حق این تیم نبود متحمل نمی شد، این تیم می توانست یکی از مدعیان قهرمانی در فصل جاری لیگ برتر نیز باشد اما همه اینها گذشته و تراکتور در حال حاضر یک هدف دارد آن هم کسب عنوان چهارمی و قرار گرفتن در بین تیم هایی که شانس کسب سهمیه آسیایی دارند.

خمز تا به اینجای کار عملکرد قابل قبولی داشته هر چند در برخی موارد نیز اشتباهاتی در مصاف با تیم ها به ویژه تیم هایی که بسته بازی می کردند، داشته است و در چهار بازی باقیمانده، این مربی اسپانیایی تنها یک هدف دارد و آن کسب عنوان چهارمی جدول در پایان رقابت هاست و برای رسیدن به این رده جدولی، باید به مصاف تیم های پیکان در تبریز، مس در کرمان، نساجی در تبریز و استقلال در تهران برود.

با توجه به فاصله گرفتن تیم های اول تا سوم از تیم چهارم لیگ و اختلاف ۱۰ امتیازی فعلی تیم سوم با تیم چهارم، تقریبا تیم های اول تا سوم مشخص شده و از بین یکی از تیم های #استقلال سپاهان و پرسپولیس خواهد بود اما برای کسب عنوان چهارمی، سه تیم تراکتور، گل گهر سیرجان و مس رفسنجان با هم رقابت دارند که در جدول رده بندی در همسایگی هم و چسبیده به هم هستند.

شاگردان پاکو خمز برای رسیدن به عنوان چهارمی که کمترین پاداش برای تلاش یکساله آنها در رقابت های لیگ برتر است در اولین گام در تبریز به مصاف پیکان می روند که تا حدودی خیالش از بقا در لیگ راحت شده و در چهار بازی بعدی، تنها شانس این تیم صعود یک یا ۲ رده ای در جدول می تواند باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا