اخبار

آگاهی خانواده‌ها از تربیت صحیح دینی عاملی برای پیشگیری از منکر در جامعه است

آگاهی خانواده‌ها از تربیت صحیح دینی عاملی برای پیشگیری از منکر در جامعه استحجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز سه شنبه در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی افزود: علاوه بر آن، کمبود پرداختن به معنویت از سوی متولیان آموزشی و دینی از دیگر عوامل بروز منکر در جامعه است که باید این نقیصه نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: اجرای قانون نمی‌تواند در همه بخش‌های مقابله با منکرات جوابگو باشد و باید تلاش کنیم معنویت و تربیت صحیح دینی را در جامعه نهادینه سازیم تا اثر آن در طولانی مدت نمایان شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه اجتماعی اسلام است که همه مردم و مسوولان باید در این امر احساس مسوولیت داشته باشند و در انجام مصوبات و اقدامات محوله از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به خوبی عمل کرده و با جدیت اقدام کنند.
وی به تغییر ساختاری در ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان اشاره کرد و گفت : با توجه به اهمیت اجرایی شدن مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، توسط سازمان‌ها و نهادها دبیرخانه ستاد باید فعالانه نسبت به پیگیری اجرای مصوبات اقدام کرده و هر جلسه گزارش اقدامات انجام گرفته در جلسات ارائه شود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: یکی از مهمترین عوامل نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نظام آموزشی در مدارس و دانشگاه‌هاست که باید مسوولان در این زمینه‌ها برنامه ریزی دقیق تر و کاربردی تری داشته باشند.
وی افزود: انتظار می‌رود مسأله عفاف و حجاب به عنوان محوری ترین موضوع در مدارس و دانشگاه‌ها مورد بحث و پژوهش قرار گرفته و در بین جوانان و دانش آموزان تعمیق پیدا کند.
وی اضافه کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات باید احیا شده و از حالت فرمایشی خارج شود و مدیران و مسوولان ادارات، نهادها و سازمان‌ها باید در اسرع وقت نسبت به فعال سازی این شورا در ادارات و صیانت از کارمندان و آمران به معروف اقدام کنند.
امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین مبین اسلام بوده که تاکید بسیاری بر اجرای آن در آموزه‌های اسلامی‌شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا