اخبار

آکادمی تخصصی ژیمناستیک دانش آموزی مراغه افتتاح شد

آکادمی تخصصی ژیمناستیک دانش آموزی آموزش و پرورش مراغه طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن ورزشی شهدای خیبر این شهر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش باش خبر وبه نقل از ایرنا، مدیر آموزش و پرورش مراغه روز پنجشنبه در این مراسم با اشاره به رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت در حوزه ورزش و سلامتی گفت: ورزش ژیمناستیک از طرح های ملی پایه دوم ابتدایی در مدارس بوده که زمینه‌ساز کشف استعدادها و توسعه ورزش قهرمانی است.

حسین اکبریان افزود: ایجاد و راه اندازی مراکز و آکادمی های تخصصی برای ورزش دانش آموزی راهبردی اساسی برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی با بهره گیری از ظرفیت بزرگ دانش آموزان مدارس است.

وی ادامه داد: توجه به نقش بی‌بدیل ورزش و زیرساخت‌های آموزشی در توسعه پایدار انسانی زمینه ساز ارتقای امید، نشاط، سلامت روحی و و جسمی و روحیه کار گروهی است.

اکبریان اعلام کرد: برای راه اندازی آکادمی تخصصی ژیمناستیک آموزش و پرورش این شهرستان حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از سوی این نهاد هزینه شده است.

وی افزود: برای تجهیز و ایمن سازی امکانات این مرکز نیز ۵۰۰ میلیون ریال از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هزینه شده است.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت : شهرستان مراغه همواره از مناطق برتر در حوزه تربیت بدنی و سلامت بوده و به دلیل توانمندی‌های علمی، ورزشی و نیروی انسانی، دبیرخانه انجمن علمی آموزشی معلمان تربیت بدنی استان نیز در این شهرستان قرار دارد.

حمید پاشایی فر با اشاره به فعالیت های فرهنگی و ورزشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: فصلنامه علوم ورزش تربیتی برای اولین بار در سطح شمالغرب کشور، مقالات ارسالی فرهنگیان و برنامه ها و عملکرد معاونت تربیت بدنی و سلامت استان و کارشناسی تربیت بدنی منطقه را منتشر می کند که تاکنون پنج شماره از آن به چاپ رسیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا