اخبار

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حفظ جایگاه به دنبال استقلال باشد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حفظ جایگاه به دنبال استقلال باشدروح الله حضرت‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی با رفتاری که درپیش گرفته، دچار یک اشتباه راهبردی شده که می‌تواند اثر منفی در همکاری با ایران داشته باشد.
وی با انتقاد از رفتار اروپا در قبال برجام گفت: ادعاهای نادرست طرف‌های اروپایی، تعهد در برجام را زیر سوال می‌برد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایبندی ایران به تمامی تعهدات و قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی، اظهار داشت: تعهد ایران به قوانین بین المللی نباید به عاملی برای سوء استفاده استکبارجهانی تبدیل شود.
روح الله حضرت‌پور قطعنامه شورای حکام را الزام‌آور ندانست و افزود: جبهه گیری آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران جایگاه آن را خدشه دار می‌کند.
وی با بیان اینکه دیدگاه مردم ایران به امریکا و کشورهای اروپایی منفورتر از پیش شده است، گفت: تمامی مردم آزاده جهان امروز به خوی سلطه طلبی استکبارجهانی آگاه هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شوای اسلامی با بیان اینکه مردم در انتظار اقدامی مناسب از سوی دستگاه دیپلماسی کشور هستند، بیان کرد: وزارت امورخارجه همچون گذشته به دور از شعارزدگی در راستای حفظ منافع ملی قدم بردارد.
طبق قطعنامه شورای امنیت، دبیرکل سازمان ملل متحد موظف شد هر ۶ ماه گزارشی از نحوه اجرای این قطعنامه به شورای امنیت ارائه دهد و بر این اساس، در نشست اخیر این شورا، این گزارش به طور رسمی قرائت شد و سایر اعضا نیز درباره آن تبادل نظر کردند.
در این نشست که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی هم مشارکت داشت، اعضای شورای امنیت به جز آمریکا به طور کامل از برجام حمایت کردند.
آنها همچنین یکجانبه‌گرایی آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران و خروج از برجام را مورد انتقاد قرار دادند و تاکید کردند تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران بر اساس آنچه که آمریکا ارائه داده است، خلاف برجام و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا